خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا در جلسه ستاد راهیان نور استان گلستان که با حضور جمعی از مسئولین در استانداری برگزار شد گفت : بعد از تاکیدات حضرت آقا در بحث راهیان نور و اثر بخشی بسیار مناسبی که این کار فرهنگی در انتقال مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان ما دارد استان ها و استان گلستان هم به تبع از آن ، اقدامات مناسبی را همه ساله برای پیشبرد این عملیات عظیم فرهنگی انجام داده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۸۴۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا در جلسه ستاد راهیان نور استان گلستان که با حضور جمعی از مسئولین در استانداری برگزار شد گفت : بعد از تاکیدات حضرت آقا در بحث راهیان نور و اثر بخشی بسیار مناسبی که این کار فرهنگی در انتقال مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان ما دارد استان ها و استان گلستان هم به تبع از آن ، اقدامات مناسبی را همه ساله برای پیشبرد این عملیات عظیم فرهنگی انجام داده است.

وی افزود: تقریبا گزارش 5 ساله پنجم و تحلیل آن و اقداماتی را که برای استمرار کار میتواند صورت گیرد را جمع آوری کرده ایم.

فرمانده سپاه نینوا در ادامه به کاهش آمار اعزام زوار و علت آن اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 91-92 تعداد 25105 نفر و همچنین در سال 92-93 تعداد 20036 نفر ،22893 نفر در سال 93-94 ،15980 در سال 94-95 و در سال 95-96 ، 16020 نفر به این مناطق اعزام شده اند و چیزی که مشهود است کاهش تعداد جمعیت در طول این سال ها است که با آن مواجه هستیم و علت آن متمرکز شدن اسکان زوار در اردوگاه شهید باکری است.

سردار صادقی یادآور شد: در گذشته بر اساس مصوبات ستاد راهیان نور ، استان ها موظف بودند برای اسکان زوار خود در خرمشهر محلی را انتخاب کنند و بعضا این پراکندگی در انتخاب محل اسکان ، شهر خرمشهر را دچار مشکل و خدمات عمومی آنرا با اخلال مواجه میکرد.

وی در ادامه افزود : اما از زمانی که اردوگاه شهید باکری به صورت متمرکز دیده شد ، استان ها به واسطه احترام به مردم و توجه به مشکلات و معضلاتی که رفت و آمد ماشین های سبک و سنگین برای مردم خرمشهر ایجاد میکرد به این مکان انتقال پیدا کردند.

فرمانده سپاه نینوا یکی دیگر از علل کاهش اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور را نبود زیر ساخت کافی و طرح های نیمه کاره دانست و گفت: این تمرکز سبب شد استان هایی که زیر ساخت مناسبی را که در اردوگاه برای خود فراهم کرده بودند از اعزام بیشتری برخوردار باشند و استان هایی نظیر ما که طرح های نیمه کاره داشته اند هم با کاهش آمار مواجه شوند.

سردار صادقی در ادامه به گزارشی از روند اجرای فاز 1 اردوگاه پرداخت و تصریح کرد: در این مدت توانستیم بهداری و آسایشگاه برادران و سرویس بهداشتی و انشعابات آب و برق و گاز محل اسکان در اردوگاه را آماده کنیم اما فقط توانسته ایم از 50٪ ظرفیت محل استفاده کنیم و 50٪ دیگر آن با توجه به کامل نبودن احداثات لازم مانده است.

وی خاطر نشان کرد: در استان ظرفیت خوبی برای اعزام زوار وجود دارد و همچنین تقاضاهای زیادی هم بین مردم و جوانان و نوجوانان است که بدستان میرسد اما ما شرمنده ی زوار محترم هستیم که نمیتوانیم پاسخ نیازهای آنها را بدهیم.

فرمانده سپاه نینوا به مصوبات زیادی که برای تکمیل فرایند پروژه ها بوده اما در عمل توفیق انجام کاری که بتواند توسعه بوجود بیاورد را نداشته اشاره کرد و افزود: در فاز دوم این طرح ، احداث آسایشگاه ، احداث نمازخانه ، سالن غذاخوری برادران و خواهران ، آشپزخانه ، سردخانه ، حصار پیرامونی و فضای سبز ، احداث مهمانسرا و سایت اداری ، میدان صبحگاه و احداث بخش نهایی آسایشگاه برادران مورد توجه است که باید صورت پذیرد.

سردار صادقی گفت: ما در استان نیاز به یک همت مضاعف داریم که اردوگاهی در خور شأن مردم شریف استان جهت اسکان و استقبال شکل گیرد.

وی در پایان یادآور شد: راهیان نور در ایجاد انگیزه ی شور و هیجان جهاد و انقلابی گری و مفاهیم دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار است و استان میتواند با ایجاد این ظرفیت گام بلندی در ایجاد و ارتقاء این مفاهیم برداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها