امام جمعه لردگان:

امام(ره) به نماز شب و قرائت قرآن اهمیت می دادند

حجت الاسلام انصاری در جمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان، گفت:‌ حضرت امام (ره) به نماز شب و دعاهایی که در کتاب مفاتیح هست توجه خاصی داشتند.
کد خبر: ۸۸۶۹۸۵۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سپاه ناحیه لردگان برگزار شد.

حجت الاسلام انصاری، امام جمعه شهرستان لردگان در جمع پاسداران سپاه ناحیه لردگان ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی به بیان خاطراتی از آن عزیز سفر کرده پرداخت.

انصاری، افزود: امام بزرگوار به قرائت قرآن اهمیت ویژه ای می دادند به طوری که حتی در بیمارستان و یک روز قبل از رحلتشان قرائت قرآن ایشان ترک نشد.

امام جمعه لردگان، گفت:‌ حضرت امام (ره) پس از نماز صبح نمی خوابیدند و حدود یک ساعت قدم می زدند و یک زیارت عاشورای کامل با 100 صلوات و 100 لعن می خواندند. دین ما یعنی زیارت عاشورا و زیارت عاشورا یعنی تولی و تبری.

وی، ادامه داد: حضرت امام (ره) به نماز شب و دعاهایی که در کتاب مفاتیح هست توجه خاصی داشتند، حتی در بیمارستان که بستری بودند نماز شبش ترک نمی شد.

امام جمعه لردگان، گفت: داخل هواپیما که می خواستند تشریف بیاورند ایران یک دفعه امام بلند شدند و مشغول وضو گرفتن شدند و پس از آن به اقامه نماز شب پرداختند. امام اینقدر به نماز شب مقید بودند که اجازه نمی دادند حتی یک شب نماز شبش ترک شود.

امام جمعه لردگان افزود: امام معمولا بعد از درس خارجشان درس اخلاق داشتند و بنده مقید به حضور در درس اخلاق ایشان بودم. خودم از ایشان شنیدم که فرمودند: طلبه ها، جوانها اگر در جوانی به لحاظ علمی و معنوی پیشرفت کردید، کردید؛ و گرنه در سال های بعد از جوانی سخت است رسیدن به درجات علمی و معنوی.

وی، خاطرنشان کرد: امام توصیه می فرمودند: طلبه ها و جوانهای عزیز مواظب باشید که از شما خطایی سر نزند، چرا که اگر یک خطایی از شما سر زد آن را به همه طلبه تعمیم می دهند و می گویند طلبه ها همه همین جوراند؛ اما اگر مثلا یک بقال یک خطایی کرد نمی گویند همه بقالها و فقط می گویند آن یک نفر خطا کرد، پس باید خیلی مواظب بود که خطایی سر نزند.

لازم به ذکر است که در ابتدای این مراسم، جلسه جزء خوانی قرآن کریم برگزار گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار