عدالت اجتماعی در آموزش و پرورش به معنای توزیع متعادل امکانات و حضور معلمان باتجربه در سطح روستاها است.
کد خبر: ۸۸۶۹۹۵۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور  در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی است برای تزکیه نفس است و در این ماه افراد باید عیوب خود را کنار بگذراند و حسنات را جایگزین کنند، برطرف کردن عیوب و جایگزین کردن حسنات فقط مربوط به نماز و روزه نیست، بلکه تغییرات اخلاقی باید صورت گیرد.

وی افزود: امروز روابط خانوادگی ما با آسیب‌های زیادی مواجه هستند،در خانواده‌ها رابطه حسنه و صمیمیت کمتر دیده می‌شود و اغلب خانواده‌ها درگیر مسائل اقتصادی یا موضوعات دیگر هستند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه دانش‌آموزانی موفق‌تر هستند که خانواده موفق‌تر دارند، گفت: در بحث آموزش مساله عدالت اجتماعی که از آرمان‌های امام(ره) بود کمی عقب مانده‌ و نتوانستیم این حوزه را به صورت ایده‌آل در جامعه عملیاتی کنیم.

این مسؤول با تأکید به توجه در بحث عدالت اجتماعی در بدنه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی در آموزش و پرورش به معنای توزیع متعادل امکانات و حضور معلمان باتجربه در سطح روستاها است.

قلی‌پور با بیان اینکه به نقاط آسیب‌پذیر باید توجه جدی شود، اظهار کرد: مناطقی که آسیب‌پذیری اجتماعی و فرهنگی دارند و با مشکلات علمی نیز مواجه هستند، باید تقویت شوند تا دانش‌آموزان را مجبور به تغییر مدارس نکند.

وی به بحث آموزش اشاره کرد و افزود: بحث آموزش بحث جدی است و زیربنای تمام اصول بحث آموزشی است، مدارس ما در بحث آموزشی با مشکلاتی مواجه هستند و برخی از معلمان وقت لازم را برای آموزش صرف نکرده و دانش‌آموزان را مجبور به حضور در کلاس تقویتی می‌کنند که این مسائل باید در جلسه شورای آموزش و پرورش آسیب‌شناسی شود.

خطیب جمعه بابلسر تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش تدابیری اندیشیده شود که خروجی جلسه موجب ارتقای آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان شود.

این مسؤول با تأکید به  افزایش سطح کیفی آموزشی و حوزه پرورش دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش به دنبال سند بالادستی است و باید مطابق آن عمل شود.

قلی‌پور با بیان اینکه هدایت دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها ‌باید به همراه فراهم کردن امکانات آموزشی باشد، ادامه داد: اینکه دانش‌آموزان را به سمت هنرستان هدایت کنیم و امکانات را برای آنها فراهم نکنیم، ظلم به دانش‌آموزان است.

وی با اعلام اینکه بهترین معلمان  در دوران ابتدایی به کارگیری شوند و بیشترین وقت آموزش را به این دوران اختصاص دهیم، گفت: مهم‌ترین مسأله در بحث هدایت تحصیلی استعداد، ظرفیت و توانمندی فرد است و هنر معلم کشف استعداد دانش‌آموز است، نمره امتحانی نمی‌تواند ملاک و معیار صد در صد برای هدایت تحصیلی دانش‌آموز باشد و باید با استعدادیابی دانش‌آموزان را هدایت تحصیلی کنیم.

 فارس/

ارسال نظرات
پر بیننده ها