موسی زاهدی
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب:
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب گفت: فضائل و ثواب هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه داری ذکر شده از آنِ کسانی است که حقیقت آن را درک کنند
کد خبر: ۸۸۷۰۰۴۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حسن فاطمی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان میناب پیرامون فضایل و ویژگی های ماه مبارک رمضان گفت: رمضان نام یکی از ماه‌های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است(مگر جنبه دفاع داشته باشد).

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب افزود: اين ماه در روايات اسلامي ماه خدا و ميهماني امت پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت کرامت و مهرباني پذيرايي مي‏کند.

وی اضافه کر: پس با شور و اشتياق و دادن اطعام و افطاري به نيازمندان، شب‏زنده‏داري و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏داري و ... روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهي در این ماه پر برکت سيراب کنیم.

سرگرد فاطمی بیان داشت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می‌فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.

به گفته این مقام مسئول انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه های ویژه را نیاز دارند، یکی از برنامه ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است.

وی تاکید کرد: روزه مانع نفوذ شیطان های جنی و انسی شده و وسوسه های آنان را خنثی می‌کند و ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب اذعان داشت: بدیهی است فضائل و ثواب هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه داری ذکر شده و به برخی از آن ها اشاره شد، از آنِ کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن ها جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/ز


ارسال نظرات
آخرین اخبار