رئیس اداره محیط زیست خلخال گفت: دخل تصرف به زیستگاه حیات وحش به بیشترین حد خود رسیده است.
کد خبر: ۸۸۷۰۰۹۵
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل ازازناو، محمد فرهودی در جلسه همایش دهیاران شهرستان خلخال که با موضوع من با طبیعتم در فرمانداری خلخال تشکیل شد گفت: دخل تصرف به زیستگاه حیات وحش به بیشترین حد خود رسیده و حیات وحش نیز چاره ای جز نزدیک شدن به سکونت گا ه انسانی برای تعذیه خودندارند.

فرهودی خطاب به دهیاران در خصوص برخی از شکایت های در خصوص حیات وحش و نزدیک شدن آن ها به روستاها وخسارت های حیات وحش به انسان ها گفت: وقتی ما با بی توجهی به سکونت گاه وزیستگاه ها تمامی امکانات خدادادی برای زندگی آن ها در تمامی مناطق از آنها گرفته ایم دیگر این حیوانات زبان بسته نیز جایی برای زندگی ندارند و به همین علت است که به نزدیکی سکونت گاه های انسانی در روستاها برای تعذیه سر می زنند.

وی با اشاره به آلودگی های محیطی در کنار رودخانه ها ونزدیکی روستاها گفت: دهیاران بازوان اصلی یاری کننده وحامی محیط زیست در منطقه هستند وباید با اطلاع رسانی و شفاف سازی این موضوع که زباله موجب آلودگی محیط روستا می شود روستائیان را به دفع اصولی زباله هدایت و زباله روستا نیز در مکانی مناسب دفع شود.

فرهودی گفت: اگر می دانستیم و این یک حتم بود که بشر جایی دیگر به غیر از این کره برای زندگی کردن دارد دیگر مفهوم پاکسازی طبیعت این طور نبود بلکه بشر تا این لحظه فعلا به مکانی دوم به غیر از کره زمین دست نیافته وباید این داشته عظیم را قدر دانست و از آن برای حیات آیندگان محافظت کرد.

وی با تبریک هفته محیط زیست از عمومی دهیاران خواست تا با ارتباط تنگاتنگ با محیط زیست شهرستان در حفظ گونه های حفاظت شده و حیات وحش همکاری لازم را به مرحله اجرا بگذارند.

ارسال نظرات