مدیر کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

در دنیای کنونی تجارت گیاهان دارویی درآمد قابل توجهی به همراه دارد

در دنیای کنونی تجارت گیاهان دارویی درآمد قابل توجهی به همراه دارد، این ظرفیت مهم استان وجود دارد که با نگاه اقتصادی و فراهم شدن زمینه تولید بخشی از زندگی و درآمد روستاییان را از این محل تامین شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۱۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه هماهنگی جشن طبیعت و شهروند با اشاره به اینکه جشن «طبیعت و شهروند» در زنجان برگزار می شود، گفت: جشن «طبیعت و شهروند» فرصت مناسبی برای آشنا شدن با ظرفیت های موجود در طبیعت برای اشتغال و تولید منطبق با شعار سال می باشد.

خلیل آقاجانلو افزود: افزایش جمعیت ، تغییر اقلیم، خشکسالی ها و کم آبی ها در کنار افزایش بهره وری از طبیعت دست به دست هم داده تا شاهد آسیب ها و تخریب منابع طبیعی باشیم.

وی شناسایی ظرفیت های موجود در بستر طبیعت را برای فراهم شدن زمینه اشتغال و تولید مهم دانست و اظهار داشت: توسعه و کشت گیاهان دارویی در کنار ایجاد اشتغال ظرفیت خوبی برای ارز آوری است.

آقاجانلو با اعلام اینکه در دنیای کنونی تجارت گیاهان دارویی درآمد قابل توجهی به همراه داشته است، اضافه کرد: این ظرفیت مهم استان وجود دارد که با نگاه اقتصادی و فراهم شدن زمینه تولید بخشی از زندگی و درآمد روستاییان را از این محل تامین شود.

این مقام استانی اکوتوریسم را از دیگر ظرفیت های مهم استان زنجان اعلام کرد و گفت: با همکاری نزدیک منابع طبیعی و میراث فرهنگی استان می توان زنجان را به یکی از برندهای اکوتوریسم در کشور تبدیل کرد.

وی در ادامه برگزاری جشن طبیعت و شهروند در منطقه اولن دلبر شهرستان زنجان در راستای آشنایی و پیوند عموم مردم با طبیعت اعلام کرد و افزود: مشارکت افراد منطقه، طبیعت گردان و دستگاه های ذیربط می تواند ما را در برگزاری مطلوب این جشن یاری کند.

همچنین فرماندار شهرستان زنجان ایجاد محیط بانشاط بین خانواده ها و طبیعت دوستان را از مزیت های این جشن اعلام کرد و گفت: این جشن می تواند در برآوردن فرهنگ دور هم بودن دوستان و خانواده ها نقش داشته باشد.

رسول بیات افزود: رعایت مسائل بهداشتی و نظافت محیط زندگی عشایر منطقه باید اهمیت داده شود.

گفتنی است، جلسه هماهنگی جشن طبیعت و شهروند جهت برگزاری با حضور فرماندار شهرستان زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاون خدمات شهرداری زنجان و نمایندگان سایر دستگاه ها برگزار شد.

لازم به ذکر است، فراهم شدن زمینه های رفت و آمد عمومی در مسیر مشخص، مسائل امنیتی منطقه و استقرار تیم های امدادی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

این جشن قرار است اواخر تیرماه برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار