مسئول تعلیم و تربیت بسیج چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام عبدالله مرادی با اشاره به سیره ائمه معصومین علیهم السلام، گفت: مهم ترین ویژگی انسان کریم بی منت بودن اوست.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۱۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین محفل نورانی انس با قرآن کریم در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و به پاس بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی تهران برگزار شد.

در این محفل نورانی، استاد عبدالله میراحمدی، آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کرد و در ادامه مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان چهارمحال و بختیاری به بیان مطالبی پیرامون اهمیت جهاد در راه خدا پرداخت.

حجت الاسلام عبدالله مرادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دو حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی در تهران، فرارسیدن میلاد باسعادت کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را تبریک گفت.

وی، در ادامه به بیان ویژگی های انسان مؤن و کریم از منظر آیات و روایات پرداخت و گفت: مهم ترین ویژگی انسان کریم، بی منّت بودن اوست.

حجت الاسلام مرادی، افزود: در آیات قرآن کریم، کرامت هم طراز با ایمان، نماز، روزه و ... عنوان شده و در ابتدای قرآن و آغازین آیات سوره مبارکه بقره " الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ"، مؤمن به کسی اطلاق شده که از اموال خود انفاق کند و این انفاق هم طراز با ایمان و نماز ذکر شده است.

این مقام مسئول، ادامه داد:‌حضرت علی علیه السلام برای سنگینی ترازوی اعمال در قیامت، بر صدقه تأکید فرموده اند و باید بدانیم که انفاق و صدقه نیز شرایط خاص خود را دارد.

وی، گفت: هرآنچه انفاق می کنیم باید هیچ بپنداریم؛ زیرا خداوند به دنبال کمیّت صدقه نیست؛ بلکه کیفیّت انفاق مهم تر است. اگر در عین نیاز مالی را ببخشیم، چه بسا از صدقه و انفاق بسیار زیاد یک فرد ثروتمند که مازاد مالش را بخشیده دارای اهمیت بیشتر و ارزش والاتری باشد.

حجت الاسلام مرادی، افزود: بایستی آنچه انفاق می کنیم، ارزشمند باشد و در عین حال ایثارگرانه انفاق کنیم،‌که این نکته خط بطلان می کشد بر ضرب المثلی که برخی می گویند: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

وی، یادآور شد: منت و آزار، ارزش انفاق و صدقه را از بین می برد و باید تلاش کنیم تا انفاق در راه خدا را به صورت پنهانی و همراه ایثار انجام دهیم؛ البته گاهی برای ترویج فرهنگ انفاق در مسایل عمومی بیان این کمک ها به مشارکت دیگران کمک می کند .

مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به سیره معصومین علیهم السلام در بخشش و انفاق، حضرت امام مجتبی علیه السلام را قله کرم و جود دانست و تأکید کرد: ائمه معصومین نور واحد هستند و در مسئله بخشش به دیگران زبانزد خاص و عام بودند. البته امام مجتبی علیه السلام بعنوان قله کرم در بین معصومین معروف است که در آستانه میلاد باسعادت ایشان به تبعیت از سیره این امامان بزرگوار و در این ماه مبارک رمضان باید بیشتر به مسئله انفاق و اکرام و اطعام نیازمندان توجه کنیم.

گفتنی است: اجرای دو سرود با محوریت مدافعان حرم اهلبیت علیهم السلام از دیگر برنامه های این محفل معنوی بود.

ارسال نظرات