نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز در دیدار با شهردار تبریز و جمعی از مدیران حوزه‌های مختلف شهرداری تبریز، گفت: «وحدت و همدلی» ضامن توفیقات مدیریت شهری برای توسعه و آبادانی شهر است.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۳۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار داشت: مردم، با همه وجود در خدمت اهداف انقلاب هستند و از اختلاف بیزارند؛ از این رو، مسئولان رده‌های مختلف، باید تمام اقدامات خود را در مدار مودت و همدلی پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: از اختلاف سلایق، استقبال می‌کنیم؛ ولی باید این اصل را در نظر داشته باشیم که رمز پیروزی، وحدت و همدلی با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

امام‌جمعه تبریز با بیان این‌که اختیارات و ماموریت های شهرداری، در کشورهای توسعه‌یافته، بسیار گسترده‌تر از کشور ما است، اظهار داشت: علی‌رغم این محدودیت، شهرداری در کشور ما، علاوه‌بر مسئولیت‌های قانونی، به خوبی وارد مباحث فرهنگی و اجتماعی شده و این امر، به خصوص در شهر تبریز، قابل تقدیر است. امروز شاهدیم که شهر، در معرض تلاش‌های پرشور کارکنان شهرداری و عموم مردم نیازمند خدمات این نهاد خدوم است.

حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم یادآور شد: مدیران شهرداری توفیق خدمت مستمر به شهروندان را دارند و باید این امر را برای افزایش رضایت و اعتماد عمومی به کار بیگرند؛ از این رو، خدمتگزاران شهر، در رسیدگی به مشکلات مردم، باید اجرای قاطعانه قانون را توام با مهربانی و مدارا مد نظر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی کلان‌شهر تبریز گفت: تبریز شهر ایثارگران، عالمان، شعرا، فضلا و هنرمندان است و مقام معظم رهبری، پیش از حضور بنده در تبریز، به کرات در مورد اهمیت این شهر، تاکید فرمودند.

وی با بیان این‌که این شهر، شایسته بهترین خدمات است، افزود: با توجه به حضور مستمر در قریب‌به‌اتفاق استان‌های کشور، می‌توانم بگویم تبریز، به موقعیت ویژه‌ای دست یافته و در سال‌های اخیر، از نظر ساختاری، به کلی دگرگون شده است؛ این رویه باید با تلاش مدیران شهرداری، در قالب بهترین خدمت‌رسانی‌ها و تلاش‌ها، ادامه یابد.

امام‌جمعه تبریز تصریح کرد: تنوع خدمات شهرداری در موضوعات مهمی از قبیل حمل‌و‌نقل عمومی، آتش‌نشانی، فضاهای تفریحی، نظافت عمومی شهر، آرامستان‌ها و سایر وظایف عملی، موجب شده شهرداری، در میان دستگاه‌های مختلف اجرایی، گسترده‌ترین خدمات سازمانی را عهده‌دار باشد؛ بخشی از این خدمات به دور از دید عمومی صورت می‌گیرد و  عموم شهروندان باید از این خدمات آگاه و مطلع باشند.

 

حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم حاشیه‌نشینی را از معضلات مهم شهر عنوان کرد و افزود: معضل حاشیه‌نشینی، از بحث‌هایی است که مورد توجه شهرداری قرار گرفته و  امید می‌رود با همکاری این نهاد و مجموعه‌های مرتبط، با سرعت بیشتری سامان‌دهی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی اهتمام شهرداری در مسائل فرهنگی و ورزشی را قابل‌تقدیر خواند و افزود: تقویت حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، از مهم‌ترین ضرورت های جامعه امروز است؛ با توجه به اقدامات شهرداری در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و افزایش مراکز تفریحی، نقش این مجموعه، در مقابله با جنگ نرم، برجسته و حایز اهمیت است.

وی با بیان این‌که جامعه بدون برخورداری از سلامت روحی و جسمی، نمی‌تواند موثر باشد، اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی و هدایت عموم کارکنان شهرداری به تحرک و  پویایی، باید مورد توجه مدیران شهرداری باشد.

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در کنار سلامت جسمی، باید ذهن و روح جامعه، با توسعه فرهنگ مطالعه و آگاهی، تقویت شود، شهرداری در این زمینه نیز با احداث کتابخانه‌های عمومی، وارد عمل شده است که البته این رویکرد باید همچنان تقویت شود.

وی با تمجید از نقش مدیریت شهر در خصوص ساماندهی معتادان متهاجر در سطح شهر، گفت: مواد مخدر و اعتیاد، در کشور ما، تنها مربوط به بحث اقتصاد ناسالم آن نیست، بلکه پشتوانه سیاسی این معضل است که از سوی دشمنان تقویت شده و کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مرکزی که شهرداری تبریز برای سلامت جسمی و مهارت‌آموزی معتادان متهاجر، ایجاد کرده، اقدامی بجا و شایسته‌ در کنار سایر برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها