به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فرهنگیان،پیشکسوتان و دانش آموزان تشکل های دانش آموزی با امام جمعه شهرستان دیدار و در ضیافت افطار شرکت کردند.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۷۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جمعی از فرهنگیان،پیشکسوتان و دانش آموزان تشکل های دانش آموزی با امام جمعه شهرستان دیدار و در ضیافت افطار شرکت کردند.

در این دیدار امام جمعه شاهرود در سخنانی با تاکید بر توجه به تربیت در کنار تعلیم اظهار کرد: فرهنگ بسیار مهم و اثرگذار است و ما باید در آموزش و پرورش همچنان که از نام آن نیز برمی آید در کنار آموزش به پرورش و فرهنگ و تربیت نیز توجه کنیم و اهمیت دهیم.

وی افزود: توجه به تربیت در این راستاست که دانش آموزان با کسب علم و دانش، تربیت نیز شوند و فرهنگ اسلامی را نیز فراگرفته و علم آنها برای جامعه سودمند و اثرگذار باشد.

امینی خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید در کنار کسب علم و دانش به فرهنگ و معنویت و دین نیز توجه کنند و در کنار علم و دانش معرفت و بصیرت خود را نیز افزایش دهند تا بتوانند برای جامعه اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه همه شنیده ایم عالم بی عمل به چه ماند به زنبور بی عسل گفت: علم در کنار عمل است که محقق و اثرگذار است و اگر فقط علم صرف باشد این کارایی ندارد و فایده ای هم برای خود و جامعه نخواهد داشت.

امام جمعه شاهرود افزود: عمل است که علم را بارور می کند و کسب علم همراه با اعتقاد و ایمان سبب می شود این علم دارای فایده و اهمیت برای فرد و جامعه باشد و تاکید دین مبین اسلام نیز به خودسازی و تزکیه است و خدا در قرآن علم و تزکیه و تربیت را در کنار هم می آورد و یادآور می شود که علم در کنار تزکیه است که اهمیت پیدا کرده و ارزشمنذد است.

حمید باباخانی مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش در ابعاد علمی و تربیتی ارائه کرد و حاضران را جمعی از دانش آموزان تشکل های آموزش و پرورش و نخبگان علمی دانش آموز معرفی نمود.

در پایان شرکت کنندگان نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت امام جمعه برپا و افطاری صرف نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها