مواضع اهل سنت جاسک در محکومیت جنایات تروریستی تهران:
روحانیون و علمای اهل سنت شهرستان جاسک در واکنش به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) به ایراد مواضع خود پرداختند.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۸۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از مکران نیوز ؛ روحانیون و علمای اهل سنت جاسک در واکنش به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه داعش با حمایت مستقیمآمریکا بدنبال نفوذ استکبار در منطقه است اظهار کردند: شیعه و سنی هوشیار باشند و بدانند که استکبار جهانی دشمنی دیرینه با نظام دارد و انجام اینگونه اقدامات در جهت ایجاد آشوب و بر هم زدن اتحاد مسلمانان است.

شیخ محمد عقیل شیهک زهی امام جمعه اهل سنت جاسک ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) اظهار کرد: آنچه روشن بوده دشمنی استکبار با ملت ایران است که از هر راهی برای ایجاد تفرقه در نظام و ایجاد آشوب وارد می شوند.وی افزود: شیعه و سنی باید در برابر توطئه تفرقه هوشیار بوده وبه اصول دین توجه داشته و هوشیار باشند.

امام جمعه اهل تسنن جاسک راه پیروزی و سعادت را اتحاد و همدلی ملت ایران عنوان کرد و گفت: مردم شیعه و سنی هوشیار باشند و بدانند استکبار جهانی دشمنی دیرینه با نظام دارد و انجام اینگونه اقدامات با قصد آشوب و تفرقه در اتحاد مسلمانان است.وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی با آگاهی و هوشیاری مردم توطئه های شوم دشمن را خنثی و آنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می گذارد.

شیهک زهی خاطر نشان کرد: ما هرگز تسلیم زور نخواهیم شد چرا که یقین داریم نیروهای مسلح ائم از سپاه پاسداران، بسیج،ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و با روحیه قوی علیه تروریست ها مبارزه می کنند.

مولوی راشد بندار،امام جماعت مسجد بلال یکبنی نیز با محکوم کردن این عمل و تاکید بر اینکه تا متحد نباشیم نمیتوانیم مقابل دشمنان قد علم کنیم،اظهار کرد: ملت های مسلمان و پیروان مذاهب اسلامی از شیعه و سنی باید هوشیارانه د قبال دسیسه های تفرقه افکن دشمن برخورد کنند.

مولوی راشد بندار افزود: امروز وحدت مهمترین موضوع در جهان اسلام و از واجبات است که مسلمانان با همدلی و هماهنگی در مقابله با توطئه های آمریکا و اسرائیل با هم وحدت داشته باشند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با تمام امکانات و اقدامات با این افراد خود فروخته برخورد می کند و دشمن بداند هرچه در ایجاد تفرقه تلاش کند چیزی جز وحدت و همبستگی نخواهد دید.

مولوی محمد نبی گرگیچ امام جماعت مسجد بحمدی جاسک اظهار کرد: استکبار از بدو انقلاب تاکنون برای نابودی نظام و ایجاد تفرقه و توطئه تلاش زیادی کرده است اما در طول این سالها مشاهده شده که چگونهجمهوری اسلامی با حمایت مردم شهید پرورو رهبری نگذاشته تا توطئه های دشمن به ثمر بنشیند و دشمن به اهداف شوم خود نرسیده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی با تمام امکانات و اقدامات با این افراد خود فروخته برخورد می کندو دشمن بداند هر چه در ایجاد تفرقه تلاش کند چیزی جز وحدت و همبستگی نخواهد دید.

مولوی گرگیچ بیان کرد: روحانیون اهل سنت این جنایات تروریستی رامحکوم و خانواده شهدا مطمئن باشند که دستگاه امنیتی ایران بار دیگر اقتدار ملی خود را نشان می دهد و عوامل و پشت پرده این جنایات را شناسایی می کند.وی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان اسلام با توطئه افکنی های خود در تلاش برای بر هم زدن معادلات منطقه ای و تضعیف جایگاه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی هستند و امروز با شدت بیشتری اینگونه اقدامات را دنبال می کنند و مهمترین راهکار مقابله با جریانات افراطی وتکفیری همانا وحدت در میان امت اسلامی است.

امام جماعت مسجد بحمدی جاسک در انتها تصریح کرد: علماء و روحانیون وظیفه دارندتوطئه پلید زورگویان و ظالمان را تشریح و مردم را آگاه سازند.

مولوی دادمحمد مچانی، امام جمعه گابریک جاسک با اعلام انزجار از این حادثه تروریستی تصریح کرد: این جنایات قلب هر انسانی را به درد می آورد،به چه جرمی خون افراد بی گناه ریخته می شود؟ با کدام مجوز شرعی دست به این عمل ننگین میزنند؟ جواب خون شهدای مظلوم و خانواده های داغدیده را چه کسی میدهد؟

وی افزود: نوکران آمریکا و اسرائیل کوردل بدانند که عمل شنیع آنان به شدت محکوم است و نمیتوانند با این ترورهای کور در صف اتحاد و همدلی مردم خللی وارد کنند و همچنین اعمال تروریستی آنها مورد محکومیت همه ملت ایران خصوصا علما و روحانیون اهل سنت و قوم بلوچ می باشد.

امام جمعه گابریک جاسک اظافه کرد: گروه های تکفیری و داعش با حمایت مستقیم آمریکا جهت نابودی منطقه و در پی آن نفوذ بیشتر آمریکا درمنطقه ایجاد شده اند که این موضوع برای همه به اثبات رسیده است. وی خاطر نشان کرد: آمریکا و حامیان این کشور بدنبال نابود کردن اسلام و مسلمانان هستند.در این راستا گرچه زبان چرب و شیرین دارند اما عمل دشمنانه، زشت و پلیدشان برملا شده است.

مولوی مچانی در پایان به سحنی از رسول الله(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) سرور کائنات فرموده اند: کفر همیشه در صدد تفرقه انداختن بین امت اسلامی است، در این زمان حساس باید مردم هوشیار باشند،اتحاد و وحدت و اخوت خودشان را حفظ کنند.این اخوت و برادری برای دشمنان یک شکست است و آنان از وحدت بین ملت ایران هراس دارند.
ارسال نظرات