بسیج دانشجویی ۷ دانشگاه شریف، تهران، علامه طباطبایی، خواجه نصیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و امام صادق (ع) در بیانیه ای پخش زنده یک مسابقه ورزشی در حمایت از همجنس بازان را در صدا و سیما محکوم کرد.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۹۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛بسیج دانشجویی ۷ دانشگاه شریف، تهران، علامه طباطبایی، خواجه نصیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و امام صادق (ع) در بیانیه ای پخش زنده یک مسابقه ورزشی در حمایت از همجنس بازان را در صدا و سیما محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

خبر تاسف بار پخش زنده یک مسابقه ورزشی در حمایت از همجنس بازان از شبکه سه سیما، آن هم در شب های ماه مبارک رمضان، موجب تاثر و تعجب شده است. اختصاص آنتن تلویزیون به پخش ۹۰ دقیقه ای بازی دوستانه فوتبال آلمان و دانمارک که از پیش بنا بر حمایت صریح این بازی از همجنس بازان بود، نشان از قصوری بزرگ و حرمت شکنی نابخشودنی در صدا و سیما دارد و به جاست که شدیدترین برخورد با عوامل این ساختارشکنی صورت پذیرد.

 

خبر برگزاری این بازی در حمایت از همجنس بازان از روزها قبل در رسانه های ورزشی پیچیده بود و حتی تبلیغات رسمی و دعوت از همجنس بازان برای حضور در این بازی صورت گرفته بود و چطور در آن سازمان عریض و طویل که تا ریز ترین مسائل زندگی بازیکنان را به نازل ترین شکل در برنامه های ورزشی پیگیر هستند، از هدف این بازی بی اطلاع بودند؟

 

مگر آنجا مسلمان حضور ندارد که ببیند ۹۰ دقیقه از رسانه ملی همه انواع شعارها، نوشته ها و نشانه های همجنس بازان پخش شده است؟

 

 این قصور با کدامین سرپوش رفع و رجوع خواهد شد؟ در حالی ۹۰ دقیقه آنتن صدا و سیمای ملی به پخش زنده چنین مسابقه ای اختصاص یافت که دو روز پیشتر هیچ شبکه ای بازی تیم فوتبال کشور خودمان را پخش نکرد!

 

افسوس امروز از آن جهت است که می بینیم کار به جایی رسیده که باید نهیب "اینجا جمهوری اسلامیست" را در تقابل با مبتذل ترین شکل از تساهل و حماقت رسانه ای بلند کنیم و به حضرات بگوییم اندکی خجالت بکشید که دیگر کأس وقاحت را سر کشیده و آن اقل ظواهر را هم به باد فنا داده اید و به راستی چگونه و با چه توجیهی قرار است این فقره را هم توجیه کنید؟

 

مطالبه فوری و صریح ما برکناری و توبیخ بدون درنگ مسئول شبکه، ناظرین آن رسانه، مسئولین گروه ورزش و همه عوامل(اعم از تهیه کننده،گزارشگر و...) که علیرغم روشن و واضح بودن هدف این بازی که از روزها قبل به کرات در رسانه های مختلف ورزشی پخش شده بود، در برابر پخش آن تساهل به خرج داده اند، است.

 

بی تردید در صورت اثبات تعمد در این حماقت رسانه ای، ورود دستگاه های امنیتی و قضایی به این پرونده ضروری است.

 

همچنین انتظار داریم رئیس رسانه ملی از پیشگاه مردم روزه دار ایران اسلامی بابت چنین حرمت شکنی در شب های ماه مبارک رمضان عذرخواهی و از محضر خانواده های ایرانی طلب بخشش نماید، و شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیز نباید در پیگیری این اتفاق کوتاهی کند، هر چند امکان جبران چنین قصوری سخت است.

 

و کیست که نداند روند انحطاط رسانه ملی از سالها پیش آغاز شده و این اتفاق تنها نمودی نازل از انحراف صدا و سیما از مسیر و آرمان های انقلاب و حتی اصول حرفه ای و استانداردهای رسانه است ، قطعا اصلاح این روند نیازمند تغییرات مهمی است که در گرو تصمیم جدی برای اصلاح و گوشی شنوا برای شنیدن انتقادات و نکاتی است که پیش از این بارها از سوی دانشجویان مطرح شده است.

 

 پر واضح است که پاسخ به این مطالبات باید در اسرع وقت صورت گرفته و گزارش آن به شکلی شفاف به سمع و نظر دانشجویان و مردم شریف ایران اسلامی برسد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

▫️ بسیج دانشجویی دانشگاه شهید شریف

▫️ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

▫️ بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

▫️ بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

▫️ بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

▫️ بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

▫️ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)
ارسال نظرات