عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حوادث تروریستی روز گذشته در تهران گفت: عملیات پادوهای ورشکسته ارتجاع منطقه برای ملت ایران، تازگی ندارد.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۹۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

عضو سابق گروه امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در تهران گفت: عملیات پادوهای ورشکسته ارتجاع منطقه و استکبار در تهران البته برای ملت مقاوم ایران، تازگی ندارد و مشابه آن را در ترورهای کور در دهه 60 تجربه کرده‌ایم.

محمدصالح جوکار افزود: در آن سال‌ها، حمایت قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نقش مؤثری در گسترش و تداوم اقدامات تروریستی منافقین ایفاء کرد و در سال‌ها اخیر نیز تحرکات گروه‌های تکفیری با حاتم‌بخشی همان جماعت گسترش یافت، به‌نحوی‌که بحران تروریسم خودساخته غربی – عبری - عربی، اکنون دامن خود آن‌ها را گرفته و به یک مشکل جهانی مبدل شده است.

وی تأکید کرد: حادثه تروریستی روز گذشته در حرم امام خمینی (ره) و ساختمان فرعی مجلس شورای اسلامی که به شهادت و جراحت تعدادی از هم‌وطنانمان منجر شد، نشان می‌دهد که ایران اسلامی به‌عنوان کانون مبارزه با تروریسم در منطقه و کشوری که دشمنان این مرزوبوم، سال‌ها به دنبال فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی در آن بوده‌اند، همچنان هدف کینه‌توزی‌ها قرار دارد و خصومت‌ حامیان جنگ و خونریزی با ایران اسلامی ادامه دارد.

جوکار ادامه داد: باوجوداینکه داعش و دیگر گروه‌های مورد پشتیبانی عربستان و آمریکا از روز اول بسیار کوشیدند که در کشورمان رخنه کنند ولی با هوشیاری نیروهای امنیتی مواجه شده و بارها تیرشان به سنگ خورد. عرض‌اندام آن‌ها در روز گذشته نیز به اهداف موردنظر آن‌ها ختم نشد و ناکام ماند، چراکه بر اساس گزارش‌های معتبر، تروریست‌ها قصد داشتند صدها تن از شهروندان را شهید و مجروح کنند تا از این طریق، چهره ایران اسلامی در تأمین امنیت را مخدوش جلوه دهند، ولی ناکام ماندند.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس اظهار داشت: درحالی‌که روزانه شاهد انفجارهای انتحاری در کشورهای همسایه و ناامنی در غرب هستیم، مجاهدت‌های خاموش حافظان امنیت کشور، چالش‌های بزرگی که هدف آن بر هم زدن آرامش این مرزوبوم است را خنثی کرده و امنیتی مثال‌زدنی را برای کشور به ارمغان آورده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: گرچه این تحرک مذبوحانه موجب شد که داغدار چند تن از هم‌وطنانمان شویم اما درعین‌حال، نشان‌دهنده میزان آمادگی بالای پاسداران امنیت و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی‌های امنیتی بود که از جان خود برای حفظ آرامش و ثبات کشور هزینه می‌کنند.

جوکار تأکید کرد: نکته قابل‌توجه اینکه تحرکات تروریستی دیروز در مدت کوتاهی فیصله یافت اما همان‌گونه که مقامات امنیتی و نظامی کشور هشدار داده‌اند این ثبات و آرامش برای برخی از رژیم‌های منطقه و حامیان غربی آن‌ها پذیرفتنی نیست و خود را برای برهم زدن نظم و امنیت کشور آماده کرده‌اند. بااین‌حال، ایران اسلامی موفق شده است به روش‌های گوناگون در برابر خطر گروه‌های تروریستی از خود محافظت کرده و به جزیره ثبات در منطقه پرآشوب غرب آسیا تبدیل شود.

وی تصریح کرد: سفر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در کسوت بزرگ‌ترین حامی و تأمین‌کننده مالی تروریسم در جهان به عربستان، کشوری که مهد پرورش خشونت و جنگ است، با اهداف مختلفی ازجمله ایجاد اجماع علیه ایران صورت گرفت که حادثه اخیر را نمی‌توان و نباید بی‌ارتباط با این سفر دانست و با این مبنا، وحشیگری روز گذشته تکفیری‌ها ناشی از روحیه ایجادشده در آن‌ها براثر سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا است که برای آن‌ها هم جنبه تبلیغاتی داشت و هم پوششی بود برای جبران شکست‌های کمرشکن داعش در عراق و سوریه.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار داشت: نتیجه‌ای که از دو حادثه اخیر و عدم تأثیرگذاری جدی تحرکات تکفیری‌ها بر روند باثبات کشور می‌توان گرفت این است که هر جا افرادی با نیت خالصانه و انقلابی در عرصه‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی حضور پیدا کردند، نباید از وقوع مشکلات نگران بود چراکه انسان‌های ازجان‌گذشته همچون سدی مستحکم از کشور دفاع کرده و پاسخ دندان‌شکنی به هر نوع ماجراجویی خواهند داد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: تروریست‌ها و حامیان آن‌ها باید دانسته باشند که ایران اسلامی با برخورداری از عناصر برجسته اقتدار، با همه کشورهای منطقه متفاوت است، در مقابل بحران‌سازی، پاسخ سختی به آن‌ها خواهد داد و چنانچه تصور می‌کنند که با ایجاد ناامنی و تشنج خواهند توانست لطمه‌ای به پیکره قدرتمند کشور وارد کنند، باید بدانند که این آرزو هرگز محقق نشده و آن را به گور خواهند برد.

محمدصالح جوکار عنوان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که دشمنان نظام و انقلاب با این توهم که شاید با ایجاد ناامنی بتوانند پایه‌های نظام را متزلزل کنند در آرزوی تعبیر این خواب آشفته بوده و در حال طراحی‌ نقشه‌های بعدی هستند، لذا نقش «وحدت ملی» و «انسجام عمومی» بیش از هر زمان دیگری برای تأمین امنیت کشور، ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده سابق مردم یزد ادامه داد: در شرایطی که آرزوی نظام سلطه، تفرقه و دودستگی در میان مردم است، «وحدت ملي»، باعث ناامیدی دشمنان خواهد شد و هويت منسجمي را ايجاد می‌کند که نظام را در مقابله و عبور از بحران‌ها ياري می‌دهد؛ ضمن اینکه ازنظر علم جامعه‌شناسی، اتحاد و وحدت ملي زيربناي امنيت است و نقش مهمي در تأمين اطمينان خاطر براي فعالیت‌های روزمره و برنامه‌ریزی براي آينده دارد.

جوکار در پایان تأکید کرد: حوادث تروریستی و تحرکات ایذایی، هیچ خللی در عزم راسخ مردم و مسئولین برای حرکت به سمت آرمان‌های بلند انقلاب ایجاد نخواهد کرد و نه‌تنها از اراده ملی در جهت صیانت از ارزش‌های نظام اسلامی نخواهد کاست، بلکه همه اقشار و گروه‌ها با وحدت و هم‌دلی، راه تروریست‌ها را همچون همیشه سد خواهند کرد.

ارسال نظرات