ضروری است هزینه های مورد نیاز برای مطالعه اکتشافی سه پهنه معدنی استان از وزارتخانه ملی آن پیگیری و جذب شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۲۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مناطق روستایی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی استان باید بصورت مستمر و جدی نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام نموده و تلاش کنند تا در زمان ابلاغ اعتبارات توسعه مناطق روستایی، سهم بیشتری برای استان جذب نمایند.

اسداله درویش امیری افزود: تخصیص 1.5 میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال و توسعه مناطق روستایی که این اقدام، گام بزرگی در راستای تحول بنیادین حوزه اشتغال و توسعه مناطق روستایی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه مناطق روستایی موجب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود، اظهار داشت: مدیران استانی باید به محض ابلاغ اعتبار و دستورالعمل بهره گیری از منابع، نهایت تلاش خود را در جذب اعتبار و افزایش سهم استان داشته باشند.

استاندار زنجان تصریح کرد: بدلیل محدودیت های بودجه ای استان باید مدیران برای تسریع در اجرای پروژه های استانی، از ظرفیت های ملی وزارتخانه های خود استفاده کنند.

اسداله درویش امیری افزود: بر اساس تفاهم نامه با وزارت بهداشت و درمان در شهریورماه سال گذشته ، تنها با تامین ۲۵درصد از اعتبارات مورد نیاز از سوی استان، ۲۲۶ مرکز سلامت و خانه بهداشت روستایی در زنجان احداث خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ۲۲۶ مرکز سلامت و خانه بهداشت روستایی در زنجان، تاکنون ۲۸ مرکز به بهره برداری رسیده، ۱۰۰ پروژه در پایان تیرماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد و احداث باقی مراکز تا پایان شهریور سال جاری به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: مجموع اعتبارات استان تنها ۳۶۷ میلیارد تومان است.این رقم درحالی است که ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در کشور پیش بینی شده، لذا دستگاه ها باید بدون چانه زنی و انتظار بالا از اعتبارات محدود استانی، پیگیر جذب اعتبارات عمرانی از سطوح ملی باشند.

استاندار زنجان تصریح کرد:500 پروژه اجرایی طی سال جاری در استان زنجان تعریف شده است که ۱۲۳ پروژه از این مجموعه، طرح های نیمه تمام استان است که برای تکمیل آنها ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هرچه میزان ارتباطات و پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی با وزارتخانه مطبوع خود بیشتر باشد، میزان بهره مندی استان از اعتبارات ملی بیشتر خواهد شد، گفت: بیش از دو دهه است که درآمدهای حاصل از اکتشافات معادن سرب و روی انگوران استان به خزانه ملی واریز می شود.

استاندار زنجان افزود: ضروری است هزینه های مورد نیاز برای مطالعه اکتشافی سه پهنه معدنی استان از وزارتخانه ملی آن پیگیری و جذب شود.

اسداله درویش امیری در ادامه با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از محل درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام و گازطبیعی، سه برابر افزایش یافته است، گفت: درآمدهای استان از ۶۶۸ میلیارد تومان در سال ۹۵ به حدود ۷۳۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزاایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علیرغم افزایش درآمدهای استان، درصد افزایش درآمدها در مقایسه با سال ۹۵ نسبت به ۹۴ کاهش داشته است، بطوریکه درصد افزایش درآمدهای سال ۹۵ استان نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۷ درصد بوده که این میزان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به ۹.۳ درصد رسیده است، اظهار داشت: برای نخستین بار در بودجه سال جاری، ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت ارتقاء شاخص های اقتصادی و اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اختصاص یافته است.

استاندار زنجان افزود: در مقطعی تصوراتی مبنی بر افزایش میزان مالیات استان در ابتدای سال جاری به وجود آمد که جامعه را نگران و ملتهب کرد این در حالی است که از مجموع درآمدهای استان تنها ۵۷ درصد مشمول مالیات می باشد که از این میزان نیز تنها 2.2 درصد به اخذ مالیات از مشاغل، اصناف و کسبه اختصاص می یابد و 6.2 درصد از کارکنان دولت و 15 درصد از شرکت های بخش خصوصی دریافت می شود.

اسداله درویش امیری خاطر نشان ساخت: سازمان برنامه و بودجه باید سهم هر یک از دستگاه های اجرایی از اعتبارات ملی را احصاء و ابلاغ نماید تا مدیران بدانند از کدام منابع می توانند پیگیری های لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات