جهادگرانی با عشق خدمت‌رسانی به خلق خدا؛

جهادی که پایان ندارد/مشق محبت و نوعدوستی در 60 کیلومتری پایتخت

اهالی روستای اسماعیل‌آبادکوچکلو و 14 روستای اطراف آن که از توابع شهرستان زرندیه هستند در حالی عمق محرومیت را تجربه می‌کنند که با پایتخت‌نشینان فاصله‌ای به وسعت 60 کیلومتر دارند.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۴۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو از توابع شهرستان زرندیه، نامش را برای اولین بار سال 94 بود که در اخبار 20:30 شنیدیم. شهرتی که به واسطه محرومیت سهم این روستا شد.

روستایی در 60 کیلومتری پایتخت که از این همسایگی، تنها محرومیت نصیبش شده است و دیگر هیچ؛ روستایی که با گذشت نزدیک به 4 دهه که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد هنوز در فقر و محرومیت به سر می‌بردد و از امکانات اولیه هم برخوردار نیستند.

زمانی که نام روستا و مشکلات آب شرب آن به گوش مردم و مسئولین رسید تنها آن عده از افرادی که دل در گروه خدمت داشتند کمر همت را برای کمک به مردم ساده و بی آلایش این روستا بستند و در قالب مجموعه جهادی «منتظران خورشید» که از سال 81 برای کمک به محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند، راهی این مسیر نزدیک شدند.

روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو شهرستان زرندیه، از آن پس شاهد حضور جهادگرانی بود که تلاش داشتند با هر بار حضورشان مرهمی بر زخم التیام نیافته 70 خانوار ساکن این روستا باشند.

این روستا تنها روستای این شهرستان نیست که در عمق محرومیت بسر می‌برد چراکه چندین روستای اطراف آن از جمله روستاهای خان کهریز، خرم‌آباد لقو و... در این زمینه هم‌رنگش هستند.

آری روستایی که هنوز از داشتن غسالخانه، مسجد، مدرسه، خانه بهداشت، برق، شبکه آبرسانی، نعمت گاز، بهسازی جاده‌ و حتی شبکه فاضلاب بی‌بهره است و این گروه جهادی در اولین حضور خود ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام به ساخت غسالخانه‌ای برای رفع نیاز مردم روستا کرد.

سال گذشته بود که درست در همین روز از ماه مبارک رمضان و به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) یک قطعه زمین برای ساخت خانه علم در روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو وقف شد و از سوی دیگر کلنگ ساخت مسجد روستا بر زمین زده شد و گروه‌های جهادی برای ساخت آن آستین همت و غیرت را بالا زدند و مشغول شدند تا پیش از فرا رسیدن ایام سرد زمستان این مسجد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکان نیز در زمان‌های متفاوت به این 14 روستا که در محرومیت بسر می‌برند سر می‌زند تا مرهم زخم‌هایشان باشد، زخم‌هایی که از درد محرومیت بر جای مانده است.

دانش‌آموزانی که در مدرسه تک کلاسه روستا مشق محبت و نوعدوستی را می‌کنند تا در فردای کشور آنچه را خود در حسرت آن بودند به دیگری هدیه دهند.

روزهای اخر سال 95 بود که برنامه «دست خط» با مشارکت بانک سینا و بسیج سازندگی برای کمک به محرومیت‌زدایی در سطح کشور وارد میدان شد و در همان برنامه بود که احمدی معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین یکی از پنج طرح پیشنهادی محرومیت‌زدایی برنامه «دست خط» را ساخت مدرسه دو کلاسه در این روستای محروم بیان کرد.

جالب اینکه مسئولان در این مدت توانی برای رفع محرومیت این منطقه نداشته‌اند یا اینکه واقعا ندای کمک‌خواهی مردم ساده این روستاها را نشنیده‌اند. مسئولینی که باید خدمتگزار مردم باشند و خود هر لحظه به سراغ این مردم بروند تا همنشین آنان شوند و لحظاتی ولو کوتاه را به درد دل آنان گوش فرا دهند در این مدت از مردمی که در نزدیک‌شان زندگی می‌کنند بی‌خبر هستند.

همان مسئولانی که تنها زمانی فرصت شنیدن دردهای این مردم را پیدا می‌کنند که نیازمند رأی آنان هستند، صحنه‌هایی که امسال نیز نظیرش کم نبود. همانانی که برای کسب آرای بیشتر شعارهای بسیاری از عدالت سر می‌دادند و تا جایی پیش رفتند که مدافعان حرم و هزینه‌های صرف شده برای قدرت دفاعی و نظامی را زیر سوال بردند.

درست در هفدهمین روز از خردادماه امسال گروه جهادی «منتظران خورشید» نیز در روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو خود را برای اقدامی دیگر در این روستا مهیا می‌کردند.

جالب اینکه این گروه جهادی و مردم روستا میزبان همسران شهدای مدافع حرم بودند که از سراسر کشور برای دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم راهی سوریه شده بودند و جان خود را بر طبق اخلاص نهادند تا به مقابله با دشمنان اسلام و قرآن بپردازند؛ همسران این شهدا باحضورشان حامل این پیام بودند که جهاد پایان ندارد و مصمم‌تر از همیشه میراث‌دار خون شهیدان هستند.

سرهنگ پاسدار عزت‌اله نظم‌آبادی معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به محرومیت این روستای کوچک گفت: روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو و 9 روستای اطراف آن در 60 کیلومتری پایتخت کشور در حالی در محرومیت بسر می‌برند که در همسایگی استان‌های البرز، قم، مرکزی و تهران که از استان‌های متمکن و برخوردار از اعتبارات درخور توجه هستند قرار دارد.

وی افزود: در مجموع این 10 روستا از امکانات فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و اجتماعی برخوردار نیستند، با پیامک‌های اهالی روستا به رسانه ملی و انتشار خبری مبنی بر محرومیت این منطقه، گروه جهادی «منتظران خورشید» از پایتخت کشور راهی این منطقه محروم می‌شوند تا از نزدیک مشکلات و محرومیت مردم منطقه را ببینند و برای رفع این محرومیت‌ها تلاش کنند.

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: منبع ذخیره آب روستا به دلیل رسوب از نظر بهداشتی مناسب نبود با مساعدت مسئولین منبع جدیدی را برای روستا تهیه شد، ساخت غسالخانه و حسینیه از دیگر اقدامات بعدی بود که برای کمک به مردم این روستا صورت گرفت.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی ادامه داد: سال گذشته کلنگ ساخت حسینیه با تامین اعتبار از سوی اوقاف شهرستان زرندیه بر زمین زده می‌شود و گروه‌های جهادی بسیج برای ساخت این حسینیه وارد میدان می‌شوند و امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در نشستی که با مسئولین کشوری و استانی برگزار می‌شود برای رفع مشکلات تامین آب شرب منطقه از سوی بنیاد برکت اعتبارات مورد نیاز برای این امر اختصاص پیدا می‌کند و به محض تامین این ساخت این پروژه نیز انجام می‌شود.

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: روز 17 خردادماه همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم افتتاح حسینیه و مراسم کلنگ‌زنی ساخت مدرسه روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو با حضور مسئول اوقاف شهرستان و جمعی از مسئولین سپاه روح‌الله و سازمان بسیج کشور انجام شد.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی ادامه داد: امید است با پیگیری‌های گروه‌های جهادی بسیج و حمایت مسئولین استانی پروژه‌های بعدی از جمله احداث مدرسه و رفع مشکلات آب شرب منطقه انجام و بخشی از مشکلات مردم و اهالی این منطقه مرتفع شود.

وی افزود: در این مراسم همسران شهدای مدافع حرم برای سهیم شدن در کار خیر هزینه ضیافت افطار و شام اهالی منطقه را در این روز تقبل کردند. و برنامه‌های مختلف فرهنگی با حضور هنرمندان کشوری برگزار شد.

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی و ورزشی با حضور اهالی 10 روستای زرندیه یکی از برنامه‌های جانبی بود که به قید قرعه برای 40 نفر از شرکت‌کنندگان سفر رایگان به قم و جمکران اهدا شد.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی یادآور شد: از سوی خانواده‌های شهدای مدافع حرم به تعداد 20 نفر از روزه‌داران سال اولی دختر جوایزی ارزنده به قید قرعه اهدا شد.

وی با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده به اهالی این منطقه محروم گفت: همچنین کلینیک سیار دندانپزشکی و چشم‌پزشکی و طب سنتی ویژه بانوان شهدای لشکر 27 محمد رسول الله(ص) با حضور در منطقه به شکل رایگان خدمات لازم را در این بخش‌ها به نیازمندان و مراجعان ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار