هدف هدایت تحصیلی توجه به فعالیت جمعی

معاون آموزشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تحقق توسعه آموزش و پرورش مستلزم داشتن برنامه جامع و مدیران کیفی با صلاحیت است، گفت: مدیران باید بتوانند از عهده وظایف مدیریت برآمده و فعالیت جمعی را در جهت اهداف اصلی هدایت کنند.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۴۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، اسفندیار نظری در جلسه گردهمایی معاونان آموزشی، مشاوران و کارشناسان آموزش محور دو در این شهرستان با بیان اینکه سازمان و مدیریت لازم و ملزوم یکدیگر هستند و وجود یکی بدون دیگری بی‌معنی است، اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش یک کشور را شاه کلید تحول یک کشور بدانیم لازمه تحول و کارآمدی آن باید در مدیران به‌ویژه مدیران مدارس ایجاد شود.

وی داشتن توانایی لازم و رهبری آموزشی و تربیتی را لازمه یک مدیر موفق دانست و افزود: رهبری آموزشی عبارت است از یاری و مدد به بهبود کار آموزشی و هر عملی که بتواند امر آموزش و یادگیری را در کمترین هزینه و در حد امکانات موجود یک قدم به جلوتر ببرد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نقش مدیر به عنوان رهبر آموزشی عبارت است از حمایت، تقویت، مساعدت و سرانجام همکاری کردن،گفت: آموزش و پرورش در یک کشور زمانی موفق خواهد بود که نقش آموزشی و پرورشی را از مدیر مدرسه نگیرد و آن را محدود نکند.

این مسؤول با بیان اینکه تحقق توسعه آموزش و پرورش مستلزم داشتن برنامه جامع و مدیران کیفی با صلاحیت است، افزود: مدیران باید بتوانند از عهده وظایف مدیریت برآمده و فعالیت جمعی را در جهت اهداف اصلی هدایت کنند.

نظری داشتن علم، هنر و حرفه را لازمه مدیریت دانست و گفت: تمام تلاش ما ارتقای جایگاه مدیریتی به عنوان یک سیاست است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار