خبرهای داغ:
به همت گروه تئاتر سایه روشن صورت می گیرد
نمایش خیابانی توبه کاری از محمد جواد زر نوش است که به همت گروه تئاتر سایه روشن در حاشیه نمایشگاه قرآن در مجتمع ناشران و شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۸۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
اجرای نمایش خیابانی توبه در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، نمایش خیابانی توبه که با موضوع قرآنی توسط گروه تئاتر سایه روشن و به کارگردانی و نویسندگی جواد زرنوش آماده شده است، هر شب پس از افطار در نمایشگاه قرآن واقع در مجتمع ناشران و شبستان کربلا اجرا می‌شود.

مدت زمان اجرای این نمایش خیابانی 20 دقیقه است که ایفای نقش هنرمندان مجربی مانند محمد جواد زرنوش و فرزان پور حسن، موجب استقبال خوب مردم شده است.

این نمایش هر شب پس از افطار ساعت 11 در نمایشگاه قرآن واقع در خیابان معلم مجتمع ناشران و ساعت 12 در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود و با توجه به اینکه داستان این نمایش حکایت روزگار مردم امروز را روایت می‌کند برای مردم قابل توجه است.

داستان این نمایش درباره اختلاف و کلاهبرداری دو دوست است که یکی از آن دو پس از اینکه در معامله‌ای کلاهبرداری کرده و به دوست خود دروغ می‌گوید و برای اینکه کسی متوجه دروغ او نشود مجبور می‌شود به صورت مداوم دروغ بگوید و این کار او موجب می‌شود که تمام دوستان و اطرافیانش به او بی اعتماد شوند. در نهایت شبی به مسجد مقدس جمکران می‌رود و از بلند گوی مسجد مقدس جمکران صدای قرآن را می‌شنود که قاری آیه «... تَوْبَةً نصوحاً....» را می‌شنود و به صورت ناخودآگاه به داخل مسجد جذب می‌شود و در آن هنگام داستان توبه نصوح را می‌شنود و ...

هدف از اجرای این نمایش نشان دادن قبولی توبه در ماه مبارک رمضان است که نویسنده تلاش کرده با خلق یک داستان اجتماعی این مهم را به مردم منتقل کند.

ارسال نظرات