خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: دین ما یک دین جامع است و ما به هیچ وجه نیازی به گدایی از اجنبی نداریم، ما در کشورمان نیروهای اندیشمند زیادی داشته و در نحوه آموزش حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۹۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
نیازمند گدایی اجنبی‌ها در مبانی آموزشی نیستیم
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ویژگی‌های انسان مومن اظهار کرد: چنین انسانی به دنیا وابسته نیست و به آخرت روی می‌آورد.

وی ادامه داد: انسان باید تمام کارهایش را برای خدا انجام بدهد، این دنیا دار فنا و آخرت دار بقا است، انسان مومن در دنیا برای نخستین شب قبر خود توشه بر می‌دارد، انسان برای آن شب نیاز به توشه دارد، نخستین شب قبر، یک شب پرمخاطره و پر فراز و نشیب است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ویژگی‌های انسان جاهل این است که واجبات الهی را انجام نمی دهد، ماه مبارک رمضان میدان مسابقه است، انسان باید در این میدان مسابقه به دنبال کسب رضایت الهی باشد و این رضایت از طریق اطاعت خداوند حاصل می‌شود.

مومنی با اشاره به ضرورت دوری از گناهان در دنیا اظهار کرد: افرادی که در ماه مبارک رمضان روزه خواری می کنند و باورهای دینی را به سخره می‌گیرند، هم در دنیا و هم در آخرت دچار خسران می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های جاهل این است که زیاد سخن گفته، ولی در مقابل کمتر ذکرهای الهی را می‌گویند، اینکه فردی ارزش‌ها را مسخره کند، نشانه جهل او است و این مساله بارها در طول تاریخ برای ائمه معصومین(ع) اتفاق افتاد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس روایات داشتن آمال و آرزوهای طولانی و دست نیافتنی موجب از بین رفتن عقل می‌شود، برخی سخنانی را می‌گویند که با حداقل درجه از عقلانیت نیز منطبق نیست.

مومنی با اشاره ضرورت کم سخن گفتن اظهار کرد: زیاد سخن گفتن و کمتر اندیشیدن موجب نابودی عقل می‌شود، کسی که زیاد سخن بگوید، کمتر می‌اندیشد و این مساله موجب زیاد شدن اشتباهات او خواهد شد، کسی که اشتباهات او زیاد شود، بی‌حیا می‌شود.

وی ادامه داد: در روایات آمده است کسی که حیای او از بین برود، خائن است و لیاقت امانت داری را ندارد، پرداختن به تعلقات و شهوات موجب نابودی عقل انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم به فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل بیت(ع) معروف است، هر نیازمندی که به در خانه این امام معصوم(ع) مراجعه می‌کرد، دست خالی برنمی‌گشت.

مومنی با اشاره به کامل بودن دین اسلام اظهار کرد: دین ما یک دین جامع است و ما به هیچ وجه نیازی به گدایی از اجنبی نداریم، ما در کشورمان نیروهای اندیشمند زیادی داشته و در نحوه آموزش حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرگ برای هر انسانی اتفاق می‌افتد و انسان نباید به دنیا دل ببندد، همچنین انسان باید برای آخرت تلاش کند، انسان اگر سخن می‌گوید، باید برای خدا باشد چرا که دنیا یک عالم فانی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها