نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: مشی و کلام نیروهای انقلابی عقلانیت است و جدای از عقلانیت نیست.
کد خبر: ۸۸۷۰۵۰۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد تقوا را سبب نجات انسان از هلاکت و نابودی دانست و اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) در حدیثی فرمودند کبر، حرص و حسد سبب هلاکت انسان می‌شود.

وی ضمن فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) افزود: ما امروز باید صلح امام حسن مجتبی(ع) را نرمش قهرمانانه تاریخی نام‌گذاری کنیم چون اگر امام حسن (ع) آن صلح را انجام نداده بود خبری از اسلام ناب نبود و چیزی از دیانت باقی نمانده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه نرمش قهرمانانه امام حسن (ع) سبب حفظ اسلام ناب شد، عنوان کرد: ارزش صلح امام حسن (ع) به همان اندازه‌ای است که قیام سید الشهداء ارزش دارد و هیچ فرقی بین این دو حرکت نیست چراکه هر دو اسلام ناب را زنده کردند.

وی بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل‌بیت است به همین جهت روز ولادت امام حسن (ع) روز اکرام ایتام نام‌گذاری شده است و باید برای عمل به وصیت امیر المومنین حضرت علی(ع) به یتیمان، نیازمندان و فقرا کمک کنید.

آیت‌الله میرعمادی کمک به نیازمندان را سیره ائمه (ع) دانست و گفت: مبتلا به دل‌بستگی به دنیا نشوید و توجه داشته باشید که روحیه اشرافی گری و دل‌بستگی به دنیا مانع کمک به فقرا است.

وی تصریح کرد: به‌وضوح دیده می‌شود در همین ایام ماه مبارک رمضان غذاهایی اسراف می‌شود درحالی‌که اگر همین غذاهایی که اسراف می‌شود به فقرا داده شود کافی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان مناسبت دیگر را 19 رمضان روز ضربت خوردن امام علی (ع) دانست و اظهار داشت: 19 رمضان نخستین شب از شب‌های قدر است پس‌ازاین شب‌ها برای اصلاح نفس استفاده کنید.

وی افزود: حضرت علی (ع) اسوه همه خوبی‌ها، کمالات، عبادات، عدالت و سازش‌ناپذیری دانست و افزود: حضرت علی (ع) در اجرای امر الهی قاطعیت داشت و اسوه اخلاق سیاسی بود بنابراین زندگی و حکومت امام علی (ع) باید برای ما الگو باشد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) هرگز برای قدرت و حکومت خود از دروغ، فریبکاری و نیرنگ بازی استفاده نکرد، عنوان کرد: در حکومت اسلامی صداقت نخستین اصل حکومتی و سیاست‌گذاری است.

وی از شب قدر به‌عنوان یک‌شب بسیار بافضیلت یادکرد و گفت: شب‌های قدر شب تزکیه نفس، دعا، توبه و مناجات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان شب قدر را شب ولایت دانست و بیان کرد: هر مقدار در شب قدر با امام زمان (ع) ارتباط بیشتری پیدا کنید همان اندازه در تعیین سرنوشت ما مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه شب قدر را باید بیشتر قدر بدانیم اظهار داشت: اجتماعات شب‌های قدر برکت است و تأثیر فردی و اجتماعی فراوانی دارد.

آیت‌الله میرعمادی به سخنان مهم و صریح مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این سخنان مقام معظم رهبری واقعاً بی‌نظیر و سه محور آن بسیار بااهمیت بود.

وی عنوان کرد: محور نخست سخنان مقام معظم رهبری مسئله تقابل بین عقلانیت و انقلابی گری بود که برخی به وجود آن را به وجود آوردند چراکه برخی یک رابطه تصنعی بین انقلابی گری و عقلانیت به وجود آورده بودند و با تمسک به عقلانیت می‌خواستند انقلابیون، بسیجیان و حزب الهی‌ها را بکوبند اما رهبری جلوی این انحراف را گرفت و فرمودند انقلابی گری هر گز جدای از عقلانیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: مشی و کلام نیروهای انقلابی عقلانیت است و جدای از عقلانیت نیست.

وی تصریح کرد: محور دوم سخنان مقام رهبری در رابطه با هزینه‌های چالش و سازش با ابرقدرت‌ها بود چراکه برخی دائماً اعلام می‌کنند که هزینه چالش و برخورد با آمریکا بسیار سنگین است غافل از اینکه هزینه‌های سازش به‌مراتب سنگین‌تر از هزینه‌های چالش است.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: ایستادگی در برابر ظلم در دنیا ممکن است هزینه‌های مادی داشته باشد اما شهادت و مبارزه با ظلم افتخار است.

وی شعار انقلابی گری را مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دانست و افزود: شما نمونه سازش با آمریکا را در این روزها دیدید؛ عربستان با آمریکا سازش کرد و میلیاردها دلار قرارداد نظامی بست اما آمریکا چه کرد چمدان‌های پر از دلار را برداشت و رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امروز عربستان با قطر درگیر می‌شود برای اینکه قطری‌ها اعلام می‌کنند این ذلت و خاری است. حال آیا این هزینه سازش قابل جبران است؟

وی بیان کرد: ما اگر در هشت سال دفاع مقدس در برابر آمریکا ایستادیم چیزی جز عزت، قدرت و امنیت نصیبمان نشد و طرف مقابل دچار ذلت، خاری و ننگ شد.

آیت‌الله میرعمادی در رابطه با محور سوم سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرمودند مبادا گذشت زمان جای جلادان و خون‌خواران و شهدیان را بگیرد که این مسئله اشاره به ماجرای دهه 60 دارد.

وی اظهار داشت: منافقانی که این‌همه جهالت کردند آیا بعد از 30 سال باید امروز عده‌ای بیایند و آن‌ها را تطهیر کنند؟! رهبری در این رابطه هشدار داد، مواظب باشید از ارزش‌ها عبور نکنید. مبادا آنچه را که امام (ره) انقلاب اسلامی به‌جای گذاشت به فنا بسپاریم پس باید حافظ انقلاب باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: نگذارید اندیشه امام (ع) و انقلاب اسلامی دچار تحریف شود پس لازم است سخنان رهبری سرلوحه برنامه تمام مسئولان، دست‌اندرکاران و تحلیل گران قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ع) عنوان کرد: گرچه حادثه برای ما تلخ بود اما هشداری بود که سبب انسجام ملی شده است.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: در پی این حادثه همه مردم و جناح‌ها باهم متحد شدند و اعلام انزجار کردند.

وی گفت: داعشی‌های امروز همان منافقان دهه 60 هستند که بی‌مهابا به مردم هجوم برده و آن‌ها را ترور می‌کنند در این حادثه نیز تکفیری‌های ملعون مردم دردمند و روزه‌دار را به رگبار بستند و تعدادی از آن‌ها را به شهادت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ضمن محکومیت این حادثه تروریستی اظهار داشت: به خانواده معظم شهدای این حادثه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال شفای عاجل مجروحان را مسئلت دارم.

وی افزود: به‌طور یقین این اقدامات کور وجناتکارانه هیچ‌گونه خللی در اراده مردم ایران به وجود نخواهد آورد.

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به سند 2030 اشاره و عنوان کرد: رهبری بار دیگر مجبور شدند راجع به این مسئله سخن بگویند؛ این سند 2030 توسط سازمان بین‌الملل یونسکو تهیه‌شده است.

وی بیان کرد: هیچ تردیدی نیست که روح حاکم بر سند 2030 چیزی جز تحمیل فرهنگ غرب و ترویج سبک زندگی غربی نیست؛ روح این سند این است که استقلال فرهنگی کشور را از بین ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: برخی به‌جای اینکه با هشدار رهبری به خود بیایند، این سند را جمع و اجرای آن را متوقف کنند به دنبال توجیه کردن برآمدند ازاین‌رو مناسب نبود کسانی به خود جرات بدهند بگویند به رهبری گزارش‌های غلط داده‌شده است.

وی تصریح کرد: دولت، وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم باید بلافاصله در مقابل فرمان رهبری دستور توقف این سند را می‌دادند نه اینکه بگویند بررسی می‌شود! وقتی رهبری فرمودند مطلقاً سند جایز نیست باید فصل الخطاب بود اما علی‌رغم سخنان صریح و قاطع رهبری عده‌ای سستی و سهل‌انگاری کردند.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم باید از مقام معظم رهبری عذرخواهی کنند.

وی افزود: اگر صحبت از این سند می‌شود هیچ‌کس نمی‌خواهد به مقام معلم توهین کند بلکه ما می‌خواهیم مقام معلم و فرهنگیان حفظ شود؛ ما هرگز به دنبال ضعف آموزش‌وپرورش نیستیم بلکه تقویت آموزش‌وپرورش را وظیفه خود میدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: اجرای سند 2030 سبب از بین رفتن استقلال فرهنگی کشور می‌شود و اجرایان اهانت به معلمان است بنابراین ما از مسئولان و دولت می‌خواهیم این مسئله را به‌صورت جدی متوقف کنند و ادامه ندهند و بیشتر از این ما از مسائل اصلی غافل نشویم، مسائل اصلی ما آمریکا و اسرائیل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی درب سرداب امام زمان (عج) در استان لرستان اشاره کرد و گفت: این درب به همت مردم خیر استان لرستان ساخته‌شده و طی روزهای آینده رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/z

ارسال نظرات