امام جمعه اردکان با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: این حوادث تروریستی هیچ خللی در عزم راسخ ملت بزرگ ایران ایجاد نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۰۵۳۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) به بیان گوشه هایی از زندگی و فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت.

وی با تجلیل از صبر و حلم کریم اهل بیت گفت: ما نیز باید در برخورد با همگان و بویژه با جوانان صبر و بردباری داشته باشیم.

امام جمعه اردکان از عموم مردم خواست تا از فرصت باقیمانده ماه مبارک رمضان و شبهای قدر نهایت استفاده را ببرند و با دعا و تضرع در مقدرات خود دخالت کنند.

وی با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(علیه السلام) افزود: امام علی(علیه السلام) یگانه مرد میدان عبادت، جهاد، انفاق و بندگی خداست و ما افتخار می کنیم که پیرو آن حضرت هستیم و باید هرچه بیشتر با معارف و سیره این امام همام آشنا بشویم.

حجت الاسلام شاکر در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: ما اعلام می کنیم که این حوادث تروریستی هیچ خللی در عزم راسخ ملت بزرگ ایران ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری این حادثه را به ترقه بازی تعبیر کردند که بعضی ها گفتند این تعبیر خوب نبوده است و یا درست نیست.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: در اوایل انقلاب و در دهه شصت بنابر آمار نزدیک به 17 هزار نفر از شهروندان، بزرگان و مسئولان ما ترور شدند اما خللی در این مملکت و انقلاب پیش نیامد.

وی تأکید کرد: ملتی که در دهه اول انقلاب این همه ترور به چشم خود دیده است و این همه حمله و هجمه را تحمل کرده است و خم نشده هیچگاه با این ترقه بازی ها نمی لرزد و خم نمی شود.

حجت الاسلام شاکر گفت: ما می دانیم که این حادثه بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است تا امنیتی. این کار به دستور مزدوران استکبار جهانی انجام شده است تا در دنیا تبلیغ بشود که سد آهنین امنیت ایران هم ضربه پذیر است وگرنه اینها خودشان هم می دانند که نمی توانند به امنیت کشور ما آسیبی بزنند.

وی اظهار داشت: این حادثه باعث شد که عده ای متحول شوند و نظرشان درباره کمک به سوریه و عراق عوض شود. عده ای گاهی گیر می دادند که چرا ما باید به عرب ها کمک کنیم؟ چرا برویم به عراق و سوریه کمک کنیم؟ اما الان خیلی روشن است که اگر قرار باشد ما صبر کنیم که دشمن بیاید تا پایتخت ایران این با هیچ عقلی نمی سازد.

امام جمعه اردکان افزود: مقام معظم رهبری در سال گذشته و در دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم تصریح کردند که اگر عزیزان شما در عراق و سوریه با داعشی ها روبرو نمی شدند ما مجبور بودیم در همدان و کرمانشاه با داعشی ها بجنگیم. این نشانه مظلومیت حق و مظلومیت شهدای مدافع حرم و خانواده هایشان در کشور ماست.

وی گفت: متأسفانه بعضی از روشنفکرها و بعضی از افراد دائماً به کسانی که در عراق و سوریه جهاد می کنند طعنه می زدند و متأسفانه بعضی از مسئولین ما گاهی سکوت می کردند و گاهی هم همراهی می کردند اینها چطور می خواهند جواب خدا را بدهند.

حجت الاسلام شاکر اظهار داشت: ما الان بیشتر قدر مجاهدان و قدر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور را می دانیم و متوجه هستیم که هر کسی بخواهد به نیروهای امنیتی و نظامی ما ضعفی وارد کند در هر جایگاهی است یا از جهلش ناشی می شود یا از خیانتش.

وی تصریح کرد: تضعیف نیروهای نظامی و انتظامی برای مملکتی که این همه خون برای امنیتش داده شده است خیانت بزرگی است.

خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار تصریح کردند که استقلال کشور بخصوص استقلال فرهنگی کشور باید حفظ بشود. ایشان گفتند این عین واقعیت است که عده ای می خواهند فرهنگ کشور را غربی کنند البته مقام معظم رهبری تصریح کردند که آنها نخواهند توانست.

وی افزود: ما هم اجازه نمی دهیم که فرهنگ ما را غربی کنند. مردم ما، دانشجویان و افراد دلسوز نظام باید دغدغه داشته باشند حتی اگر مسئولین هم کاری نمی کنند آنها باید تلاش کنند در حد توان خود استقلال کشور و استقلال فرهنگی کشور را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: مهمترین جمله ای که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که امام راحل عظیم الشأن ما میراث فرهنگی نیست که به موزه رفته باشد امام زنده است و درس، آرمان، راه و وصیتنامه امام مثل چراغی روشنگر راه تاریک ماست که اگر از این چراغ استفاده کنیم به سرچشمه مقصود خواهیم رسید.

وی گفت: عده ای می گویند که چاره ای نداریم و باید با دنیا سازش کنیم البته ما با دنیا سازش داریم منظورشان از دنیا استکبار، آمریکا و اسرائیل است که مقام معظم رهبری فرمودند هر عاقلی می داند حتی در امور دنیایی و در زندگی شخصی گاهی هزینه ای که انسان برای سازش باید بدهد از چالش بیشتر است منطق و عقل حکم می کند که اگر در جایی سازش خسارتش از چالش بیشتر است انسان سازش نکند.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: تا جایی سازش جایز است که مصالح نظام و عزت ما زیر سؤال برده نشود و از آرمانهای انقلاب و از خطوط قرمز انقلاب ذره ای کوتاه نیاییم.

وی افزود: به مسئولان یادآوری می کنیم و هشدار می دهیم که در مذاکرات و ارتباطات نباید ذره ای از این خطوط قرمز و آرمانهای انقلاب زیر سؤال برده شود.

ارسال نظرات