خبرهای داغ:
امام جمعه کردکوی قطعا عربستان سعودی و همدستانش در حادثه تروریستی تهران نقش داشتند، تاکید کرد: وقوع حادثه تروریستی تهران به معنای وا رفتن و ناامید شدن ما نیست بلکه موجب خواهد شد با قدرت بیشتری در مسیر حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۸۷۰۵۷۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، حجت الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، ضمن قبولی طاعات و عبادات مومنان با بیان اینکه اخلاق در اسلام اهمیت بسیاری دارد، گفت:  خداوند کسی را که در مسائل سیاسی، اجتماعی، فردی و اقتصادی اخلاق را رعایت نمی کند، قبول ندارد. وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: چیزی که در اعمال انسان تاثیر دارد تواضع، فروتنی و خلوص است، کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند از نفاق، ریا، دروغ و ... پرهیز می کنند.
شاهری گفت: در بین موجودات تنها انسان است که می تواند در کارهای خود از جمله عبادات ریا و نفاق کند، از این رو خطر خدشه دار شدن اخلاص انسان را تهدید می کند که شایسته است مومن در همه حالات راستگو باشد و با رعایت اخلاص، از دوپهلو زندگی کردن و دروغ و نفاق دوری کند زیرا انسان در برابر خداوند و حتی مردم نمی تواند نقش بازی کند روزی رسوا خواهد شد.
امام جمعه کردکوی با بیان اینکه در ماه رمضان مومنان توجه و دقت بیشتری داشته باشند، افزود: روزه گرفتن و بستن دهان ساده ترین کار است آن چیزی که اهمیت دارد رعایت اخلاق و ادب است.
شاعری با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، ائمه (ع) را دوستدار اهل بیت دانست و بیان کرد: امام حسن کریمه اهل بیت و مهمان نواز بودند به همین دلیل مردم در گذشته در سالروز ولادت امام حسن (ع) سفره کرامت پهن می کردند و توجه به فقرا و ایتام افزایش می یافت.
وی با تسلیت سالروز رحلت امام راحل و با گرامیداشت 15 خردادماه، تصریح کرد: مردم قدردان و همیشه در صحنه ایران در این روز در سراسر کشور اجتماع کردند و با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.
امام جمعه کردکوی با اشاره به وقوع  حادثه تروریستی مرقد امام و ساختمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این دو نقطه پیشانی ایران است که اهمیت بسیاری دارد از این رو دشمن می‌دانست، می‌خواهد به کجا ضربه وارد کند اما با عنایت خداوند و با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی، نظام مقدس جمهوری اسلامی از این نقشه دشمن حفظ شد.
شاعری متذکر شد: ایران کشوری عظیم و پهناور است و 15 کشور همسایه دارد که حفاظت از آن کار سختی است که این توانمندی ایران در تامین امنیت و حفاظت از مرزها نشان از توانمندی ایران دارد اگرچه دشمن ترقه بازی کرد اما به لطف خداوند و با حضور به موقع و به جا نیروهای نظامی، امنیتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشه دشمنان ناکام ماند.
وی به حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در محل حادثه تروریستی تهران اشاره کرد و گفت: حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در صحن مجلس شورای اسلامی، نشان دهنده اخلاص پاسداران است که برای تامین امنیت کشور و حفظ جان مردم جان خود را کف دست قرار می‌دهند.
امام جمعه کردکوی با بیان اینکه قطعا عربستان سعودی و همدستانش در حادثه تروریستی تهران نقش داشتند،  تاکید کرد: وقوع حادثه تروریستی تهران به معنای وا رفتن و ناامید شدن ما نیست بلکه موجب خواهد شد با قدرت بیشتری در مسیر حرکت کنیم.
شاعری در بخش دیگر از سخنانش، با مقایسه سفر حج و ماه رمضان، اظهار کرد:  ماه رمضان به حج و ماه حج شبیه است، هر چیزی طبقاتی دارد و ارزش زمان و مکان نیز با یکدیگر متفاوت است می توان گفت سرزمین مکه سرزمین خاص است با اینکه خداوند می توانست یک سرزمین آباد و سرسبز را برای حج مومنان انتخاب کند اما سرزمینی را انتخاب می کند که با مشقت و سختی همراه است زیرا مومن برای تفریح به مکه نمی رود مومن با رفتن به سفر حج نشان می دهد می تواند برای رضای خداوند از زندگی لذت بخش بگذرد که ماه رمضان و روزه داری در روزهای گرم به دلیل مشقت و سختی که انسان برای خداوند متحمل می شود همانند سفر حج باارزش است.
وی ماه رمضان را ماه پربرکت و باعظمت دانست و تصریح کرد: اعمال نیکو در ماه رمضان از برکت زیادی برخوردار است از این رو مومنان در این ماه صرفا به روزه داری اکتفا نکنند، از طرفی اخلاق در اسلام اهمیت بسیاری دارد و خداوند کسی را که در مسائل سیاسی، اجتماعی، فردی و اقتصادی اخلاق را رعایت نمی کند قبول ندارد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها