انتخاب آگاهانه

کد خبر: ۸۸۷۰۶۰۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

بسیج اشکذر -علی دهقان اشکذری: ۲۹ اردیبهشت‌ماه، دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز برگزار شد و مردم رای های خود را برای انتخاب بهترین‌ها در صندوق رای ریختند.

یکی، انتخابات مهم «ریاست جمهوری» و دیگری انتخابات «اعضای شوراهای شهر و روستا».

انتخابات ریاست جمهوری این دوره یکی از حساس‌ترین انتخابات پس از انقلاب بود. هم از حیث شرایط داخلی و هم از نظر شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی.

در داخل کشور بیش و بی‌پرواتر از همیشه دو تفکر در مقابل هم قرارگرفته و مبانی اندیشه‌های خود را برای مردم تشریح می‌کردند. هر دو طرف هر آنچه داشتند برای برنده شدن آورده بودند. حساسیت بدان حد رسیده بود که توسل به موسیقی – آن‌هم در سطوح بسیار مختلف – برای جلب آرای مردم به خدمت گرفته شد. خیلی ازآنچه که تاکنون خط قرمزها محسوب می‌شد شکسته شد و خواسته‌های مردم علنی‌تر بیان می‌شد.

درنهایت ۲۹ اردیبهشت‌ماه فرارسید و مردم با «صبر» و «تفکر» و «حضوری به‌یادماندنی» پای صندوق‌های رای حاضر و رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند.

بیش از ۴۲ میلیون نفر از ایرانیان رای دادند و آقای «دکتر حسن روحانی» با رای بالای ۲۳ میلیون، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم برگزیده شد.

مردم شهرستان اشکذر نیز با حضوری چشم‌گیر و آگاهانه و همراه با سایر مردمان ایران، پای صندوق‌های رای حاضر و با رای ۶۸٫۱۳ درصدی خود «دکتر حسن روحانی» را به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران برگزیدند.

مردم مسیر حرکت آینده‌ی خود را انتخاب کردند.

این انتخاب همان اندازه که از نظر شرایط داخلی مهم بود از حیث شرایط منطقه و بین‌المللی هم بسیار حائز اهمیت بود. منطقه‌ی خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران از دیرباز دچار جنگ و تفرقه هستند، لیکن در شرایط فعلی اوضاع بیش از گذشته ملتهب شده است. دقت در شرایط خاص کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و حتی ترکیه و پاکستان این موضوع را روشن می‌نماید. از سوی دیگر ماجراجویی‌های کشور عربستان و تنش‌هایی که چندی است که با ایران آغاز کرده است بر اهمیت این موضوع می‌افزاید.

اما آنچه شرایط را خطرناک‌تر می‌کند حضور ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکاست که چه پیش و چه پس از انتخاب شدن وی، همه از آشوب‌هایی که به پا خواهد کرد بیم داشتند. در آستانه‌ی انتخابات ایران نیز به کشور عربستان و سپس اسرائیل سفر کرد و با فروش اسلحه به عربستان قصد آتش‌افروزی در منطقه را داشت.

خوشبختانه ملت بزرگ و آگاه ایران با «شکوه حضور در انتخابات»، راه را برای بهانه‌جویی‌ها و ماجراجویی‌های کشورهای آمریکا، عربستان و اسرائیل بستند و آرامش و امنیت را برگزیدند.

بی‌شک «رشد و توسعه» در سایه‌ی «صلح و امنیت پایدار» محقق خواهد شد.

«انتخابات شوراهای شهر و روستا» هم از منظر دیگری بسیار حائز اهمیت بود. به‌ویژه برای شهرستان اشکذر.

شروع پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح شهر که هنوز پایان نیافته‌اند و اختلافات محلی از دلایل اهمیت این انتخابات بود. ائتلاف‌های چندگانه، حضور چهره‌های جوان و باتجربه کنار هم، حضور بانوان به‌عنوان کاندیدا، حضور اعضای دوره‌های قبل شوراهای شهر و خیلی مسائل ریزودرشت دیگر انتخابات این دوره را با حساسیت مضاعف همراه کرده بود.

درنهایت مردم در این فضای مبهم و درحالی‌که حساسیت انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها سایه افکنده بود اعضای شورای شهر خود را برگزیدند.

هیچ‌یک از اعضای دوره‌ی اخیر شورای شهر که به‌حق برای شهر و دیارشان زحمات و مشقت‌های بسیاری متحمل شده بودند به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب نشدند که این موضوع به‌زعم نگارنده جای بررسی دقیق دارد که در این مجال نمی‌گنجد.

اعضای منتخب شورای شهر همه افرادی محترم و درخور هستند که ازاین‌پس اعضای شورای شهر همه مردم شهر هستند و ضرورت دارد تا در تصمیم‌گیری‌های خود «منافع عموم مردم شهر» را در نظرگیرند.

حضور یک نفر از بانوان به‌عنوان عضو اصلی شورای شهر اشکذر برای اولین بار فرصت غنیمتی است برای بانوان شهر که مسیر رشد و توسعه را به‌درستی انتخاب و بپیمایند.

ترکیب اعضای جوان و باتجربه باهم می‌تواند نویدبخش شورایی پویا و موثر در تمام زمینه‌ها باشد.

به‌زعم نگارنده آنچه از درجه‌ی اهمیت بسیار برخوردار است، استفاده از تجربیات گران‌سنگ اعضای سابق شورای شهر در تصمیم‌گیری‌های شورای فعلی است و ادامه پروژه‌های نیمه‌تمامی که در سطح شهر آغازشده است.

یکی از مشکلات اساسی کشور ما رها شدن پروژه‌های نیم ساخته توسط مدیران جدیدی است که سکان‌دار می‌شوند. نگارنده امیدوار است این اتفاق برای شهر ما و شورای شهر و پروژه‌های نیمه‌تمام شهری نیفتد.

در پایان ضمن تبریک مضاعف به مردم و منتخبان مردم در شورای شهر اشکذر امید است که مسیر رشد و آبادانی شهر بیش‌ازپیش و با یاری حداکثری مردم طی شود.

ارسال نظرات