خبرهای داغ:
امام جمعه بخش صیدون :

حوادث تروریستی تهران نشان داد که باید قدردان کار بزرگ مدافعان حرم باشیم

مردم با اتحاد و همدلی دست به دست هم دهند و اختلافات سیاسی را کنار بزنند چون همه ی ما دشمن مشترکی داریم.
کد خبر: ۸۸۷۰۶۲۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
حجت السلام و المسلمین مهدی بهمنی در خطبه اول با اشاره صفات انسان های با تقوا گفتند:یکی از صفات انسان های با تقوا و مومن توبه،عبادت و شب زنده داری و احیای شب قدر است.
پیامبر اکرم (ص ) فرمودند :تنزیل ملائکه در شب قدر بخاطر آمرزش گناهان تمام شب زنده داران است،  بجز چهار گروه که با صرف توبه در شب قدر بخشیده نمی شوند مگر اینکه خود را عملا از این گناهان نجات دهند:

-آدم های کینه ای:کسی که دشمنی مومنین را در دل دارد.

- شرابخور:کسانی که مایع های مست کننده میخورند که یکی از علائم آخرالزمان است.

-قاطع رحم: که در آیه۲۲سوره محمد مورد لعن خداوندقرار گرفتند، 
چون خداوند یک جزء از ۱۰۰جزء رحمت خود را بین مردم قرار داد که این مهر و محبتها بین خانواده ها و بستگان بوجود آمد و کسی که با فامیل خود قطع رابطه کند در حقیقت رحمت خدا را پس زده است.
پیامبر اکرم ص می‌فرماید:
هیچ گامی نزد خدا  محبوب تر از دو گام نیست  یکی قدم در راه جهاد و دیگری قدم در راه پیوند با فامیلی که قطع رابطه کرد.

-عاق والدین
یعنی کسی که والدین را آزار دهد تا مورد غضب آنها قرار گیرد، چون بنا به آیات قرآن  پس از توحید و عبادت خدا هیچ عملی مهم تر از احترام به والدین نیست.
پیامبر اکرم ص می‌فرماید:
کسی که به والدینش نگاه خشمگین داشته باشد، اگر چه والدینش در حق او ظلم هم کرده باشند، نمازش مورد قبول درگاه حق نیست.


 *خطبه دوم*

ایشان در خطبه دوم ضمن دعوت به رعایت تقوا و تبریک بمناسبت فرخنده میلاد کریم اهل بیت (ع ) حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و با اشاره به روز اکرام خاطرنشان کردند:در ماه رمضان به برکت روزه، طعم گرسنگی و تشنگی را می چشیم تا ما را با احساس مسئولیتی که اسلام در قبال مساله  فقر و فقیر دارد، نزدیک کند.
بزرگترین مانع کمک به فقرا؛ روحیه مصرف گرایی و تجمل و چشم و هم چشمی است که برای جامعه بلای بزرگی است که میل به مصرف روز به روز در آن زیاد می شود و همین روحیه مصرف و اسراف زیاد باعث شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی می شود.

ایشان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به شب های قدر اظهار داشتند:شب قدر یک شب است که در ماه رمضان است و اینکه چرا مخفی است بخاطر غفلت نماندن از بقیه شبهای ماه رمضان  است اما اهل بیت ع راه را آسان کردند و فرمودند : یکی از این سه شب 19،21و 23 است.
19 رمضان مصادف است با ضربت خوردن امیرالمؤمنین  ع ؛دشمنان حضرت علی علیه السلام  آنقدر علیه این شخصیت تبلیغ سوء کردند که خوارج تصمیم گرفتند در شب مبارکی ایشان را به قتل برسانند.
در حالی که همین ضربت خوردن یک فضیلت دیگری شد برای حضرت علی علیه السلام در این شب مبارک.

ایشان در ادامه با ابراز تاسف از بروز درگیری های مجدد قومی در پتک و حومه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نهاد های نظامی و انتظامی گفتند: تنها راه علاج این واقعه ورود خیر اندیشان و ذی نفوذان و  کدخدایان بی غرض است که این میانجیگری نباید محدود باشد، شاید این مساله یک ماه نیازمند زمان باشد.
ایشان گفت: در این ماه مبارک بهترین عمل اصلاح ذات البین است، که امیدوارم همه دلسوزان حل این معضل تلاش کنند.

 حاج آقای بهمنی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام در حرم ایشان بیان داشتند:
رهبر انقلاب از تقابل ساختگی انقلابی گری و عقلانیت سخن گفتند و فرمودند: انقلابی گری در مقابل عقلانیت نیست و اتفاقا لازمه عقلانیت، انقلابی گری است؛ اگر کسی به انقلابیگری پای بند نباشد فقط هزینه چالش با ابر قدرت ها را می بیند و در نگاه او این هزینه‌ها بسیار بزرگ است در صورتی که هزینه های سازش به مراتب بیشتر و زیان بار تر از هزینه های چالش است.
 
امام جمعه صیدون به گلایه مقام معظم رهبری از تخلف در انتخابات گذشته اشاره کرد و گفت: 
مقام معظم رهبری برای اولین بار آن هم در حرم حضرت امام خمینی ره و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، علی رغم اهمیت حیثیت کشور و نظام در چشم خارجی ها، به  تخلف در انتخابات می‌پردازد، و معظم له در این زمینه هیچ مصلحت اندیشی را روا نمی بیند و معتقد است رای مردم چون حق الناس و امانت است، باید با متخلفین برخورد شود.

بهمنی در ادامه به دیدار رهبری با جمعی از دانشجویان اشاره کرد و خاطرنشان کرد:
مقام معظم رهبری یکی از اهداف انقلاب را حفظ استقلال کشور دانستند و به سند 2030 یونسکو اشاره کردند و فرمودند :اینکه برخی می گویند گزارش غلط به رهبری می دهند حرف اشتباهی است.
سند 2030 اولا مخالف آموزه های اسلام است و به صرف اینکه مخالف هم نباشد هم مطلقا جایز نیست چو

ن مخالف استقلال کشور است.
این ملت با این سابقه و تمدن و این همه نخبگان علمی و دانشگاهی،
چرا باید متون درسی فرزندان ما را بیگانگان برای ما بنویسند؟

وی در پایان به حوادث تروریستی تهران اشاره کرد و ضمن محکومیت این حمله تروریستی و تسلیت به خانواده های شهدا گفت:
 با توجه به توطئه های بیگانگان و سفر ترامپ به عربستان و اسرائیل و پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت، منطقه و جهان اسلام آبستن اتفاقات مهمی است که هدف آنها تشدید نامنی به ویژه در داخل خاک ایران است.
این اقدامات بیش از آنکه ارزش عملیاتی داشته باشد، ارزش تبلیغاتی دارد چرا که هدف آنها ایجاد رعب و وحشت است و این اقدامات تاثیری در اراده ملت ندارد. 
این حوادث باید تلنگری برای مردم بویژه مسئولین باشد که مسائل امنیتی را جدی بگیرند.
 در وضعیتی که دشمنان ملت ایران دور تا دور کشور عزیزمان را کانون بحران و آتش افروزی قرار دادند به فضل الهی و با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی و امنیتی، امنیت کشور مثال زدنی است و اینجاست که باید بیشتر قدردان کار بزرگ مدافعان حرم باشیم.
نکته آخر اینکه مردم باید با اتحاد و همدلی دست به دست هم بدهند و اختلافات سیاسی را کنار بزنند و بدانند که همه ی ما یک دشمن مشترک داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها