صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از مشارکت بخش خصوصی در تامین منابع مالی پروژه ها ضروری است.
کد خبر: ۸۸۷۰۸۰۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان گفت: دولت به منظور تشویق دستگاه های اجرایی به صرفه جویی در مصرف سوخت و حامل های انرژی، هزینه مابه التفاوت این عدم مصرف و صرفه جویی را در اختیار دستگاه اجرایی قرار می دهد تا در سایر حوزه ها هزینه نماید.

جواد رحمتی افزود: دستگاه های اجرایی با اقداماتی از قبیل استفاده از پنل های خورشیدی می توانند از محل صرفه جویی، اعتبارات مناسبی به دستگاه خود بیفزایند.

وی در ادامه اظهار داشت: فرمانداران هر شهرستان باید نسبت به تخصیص اعتبارات پروژه ها و اولویت بندی آن ها تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: ضروری است تا فرمانداران حداکثر طی دو هفته آینده نسبت به برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان و توزیع اعتبارات اقدام نمایند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، موافقت نامه های اصولی اجرای پروژه های عمرانی شهرستان ها مبادله شود.

جواد رحمتی افزود: نحوه توزیع اعتبارات بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و در راستای افزایش توان اقتصادی بخش خصوصی و بهبود زیرساخت های سرمایه گذاری خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی باید در تامین منابع مالی اجرای پروژه ها مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باید توانمندی مدیران در استفاده از روش های تامین منابع و اجرای پروژه ها در ارزیابی ها مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات