خبرهای داغ:
بانکی خاطرنشان کرد: فطرت انسان ها یک چیز ملموس و صادق را می پسندد و مداحان برای ارتباط گرفتن با مردم باید با زبان فطرت با آن ها سخن بگویند.
کد خبر: ۸۸۷۰۸۲۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ کارشناس مذهبی در گردهمایی سالیانه مداحان شهرستان برخوار گفت: مظلومیت امام حسین علیه السلام توسط برخی مداحان کمتر از مظلومیت امام حسین (ع) در روز عاشورا نیست.

دکتر محمدحسین بانکی ضمن اشاره به روایتی از امام حسین علیه السلام به نقد و بررسی مداحی ذاکرین آل الله پرداخت و افزود: از دیدگاه امام حسین علیه السلام مردم  چهار دسته اند و هر کدام یک خلق و یک خلاق ویژه ای دارند.

وی افزود: دسته اول کسانی هستند که خلق و ظاهر جذابی دارند؛ خوب حرف  می زنند  ولی بهره از خلاق و خیر ندارند مانند مداحی که صدای خوبی دارد ولی محتوای اشعارش با فرهنگ حسینی همخوانی ندارد.

وی دومین دسته را کسانی دانست که حرف خوب می زنند ولی قدرت و هنر انتقال محتوا را ندارند، نمی توانند با مردم ارتباط برقرار کنند، مردم شناس و مخاطب شناس نیستند؛ مانند مداحی که دلسوز امام حسین (ع) و اسلام است ولی چون نمی تواند با مخاطبش ارتباط کلامی برقرار کند باعث پراکنده شدن جوانان از مسائل دینی و اعتقادی می شود.

این فعال فرهنگی گروه سوم را بهترین امت و مردم از طرف امام حسین علیه السلام دانست و تأکید کرد: گروه سوم کسانی هستند که هم جذابیت و ظاهر خوبی دارند و هم محتوای پیامشان را خوب منتقل می کنند.

بانکی در ادامه خاطر نشان کرد: یک مداح خوب مداحی است که هم از اشعار مناسب و دقیق استفاده کند و هم بتواند عزت حسینی را با محتوا و بیان خوب منتقل کند.

این سخنران ضمن بیان اینکه  ابتذال در مورد اهل بیت علیهم السلام خطرناک ترین نوع ابتذال است، اظهار کرد: اهل بیت به ما یاد داده اند که آن ها را چگونه یاد کنیم و با مراجعه به ادعیه و زیارات وارده از آن ها به مدح آن ها بپردازیم.

بانکی خاطرنشان کرد: فطرت انسان ها یک چیز ملموس و صادق را می پسندد و مداحان برای ارتباط گرفتن با مردم باید با زبان فطرت با آن ها سخن بگویند.

وی ضمن تاکید بر رعایت صداقت و شان اهل بیت (ع) در مدح اهل بیت، عنوان کرد: نسبت دروغ دادن به اهل بیت (ع) مبطل روزه است و کفاره جمع دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان این که دعای جوشن کبیر و زیارت جامعه کبیره صفات خدا و اهل بیت را بیان می کنند، تاکید کرد: ما اجازه ندادیم صفات خدا را در وصف اهل بیت بکار ببریم، اجازه نداریم معصوم و امام را با فرزندان امام در یک سطح بدانیم.

بانکی در پایان ضمن نقد برخی انحرافات در اشعار مداحان اظهار کرد: خواندن یک شعر توسط یک مداح ملاک برای تایید شعر نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها