امام جمعه گرمی گفت: بی بصیرتی و عمق جهالت در انسان باعث می شود تا انسان مولی و امام خود را به قصد قربه الی الله به شهادت برساند.
کد خبر: ۸۸۷۰۸۳۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل ازسیفار،حجت الاسلام والمسلمین صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت عموم به تقوای الهی گفت: نظارتهای خداوند متعال به بندگان خود همرآه با رحمت الهی است و نطارت خدا به انسان برای موج گیری نیست بلکه جنبه تربیتی دارد و خداوند هیچ دعایی را مخصوصا در ماه مبارک رمصان بدون پاسخ نمی گذارد.

امام جمعه گرمی خطاب به مسولین گفت: ملاک خود شناسی و موفقیت در مسولیتی که به عهده دارید را صرفا تعریف و تمجید مردم قرار ندهید چراکه برخی از افراد از روی نیاز و یا از روی چاپلوسی و ... احتمالا به تعریف و تمجید بپردازد بلکه ملاک مقایسه هر انسانی باید قران کریم و احکام و سفارشات اسلام به انسان باشد تا خود و اعمال خود را با معیار صحیح مقایسه کند.

وی گفت: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از دو نظر که یکی اوج سعادت و دیگری اوج شقاوت را نشان می دهد، قابل تامل و بررسی است بطوریکه از یک طرف بنده خالص و معصوم پروردگار در اوج بندگی و عبادت و در محراب شهید می شود و در طرف مقابل بنده ای در اوج جهالت و قساوت قلب، ولی و مولای خود را به شهادت می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه داشتن بصیرت بیشتر از هر زمان دیگر احساس می شود، افزود: عمق جهالت در انسان باعث می شود تا انسان مولی و امام خود را به قصد قربه الی الله به شهادت برساند.

امام جمعه گرمی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت به ملت بزرگ ایران به مناسبت حادثه تروریستی اخیر در مجلس و حرم مطهرحضرت امام(ره) گفت: این حادثه با توجه به تلاش بی وقفه دشمن برای ضربه زدن به ایران دور از انتظار نبود و مهم این است که اینها نتوانستند ماموریت خود را انجام دهند و با انجام عملیات کور تلاش می کردند امنیت کشور را مختل کنند که بحمدالله با اقتدار و در حداقل زمان با اینها برخورد شد.

وی گفت: اگر نبودند مدافعان حرم که در سوریه و عراق و کشورهای همسایه از خود گذشتگی کنند باید شاهد عملیات تروریستی بیشتری در کشور می شدیم که باید با حفظ وحدت و قوی تر از قبل با گروه تروریستی مقابله کنیم.

ارسال نظرات