همزمان با شب میلاد باسعات کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) بازارچه خود اشتغالی ویژه بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی به مناسبت ماه مبارک رمضان در بوستان بزرگ ملت اراک گشایش یافت.
کد خبر: ۸۸۷۰۸۷۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همزمان با شب میلاد باسعات کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) بازارچه خود اشتغالی ویژه بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی به مناسبت ماه مبارک رمضان در بوستان بزرگ ملت اراک گشایش یافت.

زنان سرپرست خانوار که با دریافت تسهیلات و توانمندی به خودکفایی رسیده‌اند در 26 غرفه از این نمایشگاه محصولات خود را در معرض دید گذاشته‌اند تا از این فرصت بتوانند بازار فروش محصولات تولیدی خود را کسب کنند.

این نمایشگاه که هرساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و تولیدات مخاطبین کمیته امداد، که به مدت یک هفته برپا است.

غرفه‌هایی همچون پیکرتراشی، گپوبافی، بافتنی، قلم‌زنی، عطاری، لوازم تزئینی و کادویی، کلبه سبزیجات، جوراب بافی، آموزشگاه کشاورزی، تولید لباس، پرورش زنبور عسل، عینک سازی، خدمات نصب پکیج و کولرگازی، تولید آئینه و شمعدان، تولیدی لباس کار مختص معرفی توانمندی مددجویان کمیته امداد است که با دریافت تسهیلات اشتغالزایی بین 15 تا 30 میلیون تومان موفق به ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های مذکور شده بودند.

14 غرفه دیگر این بازارچه با هدف معرفی اقدامات و فعالیت‌های کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف از جمله بیمه، روابط عمومی، خدمات مددکاری برپا بود که در بین آن‌ها غرفه‌هایی با مشارکت موسسات خیریه در راستای جذب حامی برای کودکان نیازمندان تحت پوشش این نهاد حمایتی به چشم می‌خورد.

فیلی معاونت عمرانی استانداری مرکزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه بر لزوم رعایت حرمت و کرامت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه نشان از تلاش کمیته امداد در راستای حمایت از کارآفرینی و ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال روستایی دارد که خوشبختانه در این راستا گام‌های موثری را طی سال‌های اخیر برداشته است.

وی برپایی این نمایشگاه را گامی موثر در راستای تولید و اشتغال برشمرد و گفت: توانمندسازی و پرداخت تسهیلات کارآفرینی به خانواده‌های نیازمندان علاوه بر اینکه زمینه فعالیت و اشتغال آنها را فراهم می‌کند، موجب می‌شود که این افراد به عنوان مولد در اقتصاد و تولید ملی نقش اساسی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات