امام جمعه موقت اردبیل گفت: ریشه تروریسم در مدیریت غلط جهانی آمریکا و آموزه‌های متعفن محمد ابن عبدالوهاب است.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۲۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام علی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با دعوت اهالی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اهالی را به مطالعه زندگی ایشان و عبرت گرفتن از آن اظهار داشت: ما با مراجعه به سیره آن امام معصوم باید متوجه شویم که چگونه امام عصر تنها می ماند.

خطیب جمعه اردبیل اهالی را به استفاده بهتر و کامل‌تر از شب‌های قدر دعوت کرد.

وی حادثه اخیر تروریستی را زنگ هشدار دانست و گفت: ایران اسلامی به خاطر جایگاه بسیار بلند جهانی دشمنان زیادی دارد و ما باید همیشه هوشیار و آماده باشیم.

فروغی افزود: اگر حضور مدافعان حرم در مرکز اجتماع تروریست‌ها نبود الان ده‌ها و صدها از این حادثه داشتیم و قطعا ایران به حمام خون تبدیل می‌شد.

امام جمعه موقت اردبیل  ریشه تروریسم را در مدیریت غلط جهانی آمریکا و آموزه‌های متعفن محمد ابن عبدالوهاب دانست و گفت: مواظب باشیم که آدرس غلط ندهند.

وی تمام فتنه‌ها را متوجه آمریکا دانست و بیان کرد: آنها در صدد ایجاد امنیت برای اسرائیل هستند و سر وقت به سراغ تمام کشورهای اسلامی خواهند آمد.

خطیب جمعه اردبیل همکاری کشورهای عربی با آمریکا را خیانت بزرگ بر امت مرحومه و خنجر از پشت برشمرد و تصریح کرد: دود این خیانت به چشم خودشان خواهد رفت و آمریکا بعد از دوشیدن آنها و تمام شدن شیر، آنها را ذبح خواهد کرد.

فروغی عزت ایران را در این دانست که ما باید دشمنان را به چالش بکشیم و در موضع انفعال قرار نگیریم و بدانیم هزینه سازش بالاتر از هزینه چالش است.

وی از دولت خواست به وعده های اقتصادی عمل کنند و کشور را از مضائق اقتصادی نجات دهد.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به تصویب سند 2030 توسط دولت گفت: اگر این اقدام برای جلب رضایت جامعه به اصطلاح جهانی است، آنها هیچ وقت از ما راضی نخواهند شد و ما با غنای عظیم فرهنگی احتیاجی به برنامه‌ریزی آنها برای ما نداریم.

فروغی افزود: این سند از دست دادن استقلال فرهنگی است و ملت با استقلال فرهنگی می‌تواند روی پای خودش بایستد، ما هیچ وقت روی "قال الباقر" و "قال الصادق" معامله نکرده و هیچ وقت به فرهنگ 1400 ساله اسلامی خود خیانت نخواهیم کرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
ارسال نظرات