وی با پرداختن به واژه کریم و برخی فضائل امام حسن مجتبی (ع) افزود: مهم‌ترین ویژگی امام حسن مجتبی(ع) احسان و نیکوکاری پیش از درخواست کمک از سوی نیازمندان بود.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۴۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در جشن ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) که با حضور کارکنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با تبریک این ایام و با تأکید بهره بردن از شب‌های قدر اظهار کرد: بهره‌گیری از سیره نورانی اهل بیت(ع) به ویژه بهره‌گیری از زندگی سراسر نور  کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برکات ارزنده‌ای در زندگی انسان دارد.

وی با پرداختن به واژه کریم و برخی فضائل امام حسن مجتبی (ع) افزود: مهم‌ترین ویژگی امام حسن مجتبی(ع) احسان و نیکوکاری پیش از درخواست کمک از سوی نیازمندان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به عبادات و فضائل خاص امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر بابرکت و نورانی خود سه مرتبه اموال خود را بخشید و اموال خود را بین نیازمندان و مستمندان تقسیم کرد.

این مسؤول امام حسن مجتبی(ع) را الگو و مظهر بی‌بدیل جود و بخشش نامید و تأکید کرد: سفره کریمانه کریم اهل بیت(ع) همیشه پهن بود و مستمندان و مستضعفین از این سفره‌های کریمانه این امام همام بهره می‌بردند و حفظ آبرو و شان آنان را بر خود واجب می‌دانست.

شکریان‌امیری با اشاره به این که امام حسن مجتبی(ع) با وجود صحبت‌های ناروا و برخوردهای ناجوانمردانه حکومتی‌ها سراسر حلم بود، بیان کرد: انحراف در زمان این امام همام به قدری جدی بود که ولایت و نبوت به خلافت تبدیل شده بود. ایشان در این دوران در نهایت صبر و بردباری تصمیم‌گیری کرده و به مهره‌سازی می‌پرداختند.

وی گفت: بی‌شک الگوهای رفتاری، منش و سیره نورانی امام حسن مجتبی(ع) باید برای جامعه امروز تبیین شود و شیعیان و محبان واقعی آن حضرت باید در زندگی خود به سیره ایشان تأسی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری با اشاره به اینکه اقدامات اخیر در تهران خدشه‌ای به امنیت پایدار ایران اسلامی وارد نمی‌کند، گفت: در شرایطی کشورمان به عنوان یکی از کشورهای امن منطقه و جهان محسوب می‌شود که کشورهای همسایه در اوج ناامنی به سر می‌برند.

این مسؤول با بیان اینکه امروز امنیت پایدار کشورمان را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای نظامی و امنیتی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: باید در هر شرایطی قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌منت و صادقانه این نیروهای وفادار و هوشیار باشیم.

شکریان‌امیری با اشاره به اینکه دشمنان از اقتدار و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی بسیار عصبانی هستند، گفت: آنها سال‌ها است که در تلاش هستند به هر شیوه‌ای که ممکن است کشورمان را با بحران‌های امنیتی مواجه کنند که تاکنون شکست خورده‌اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها