خبرهای داغ:
استاد حوزه علميه قم گفت: امام حسن مجتبي(ع) پا روي نفس خود گذاشتند و براي حفظ كيان اسلام و دستيابي به شرايط مساعد حاضر به صلح با معاويه شدند تا امت اسلامي فارغ از جنگ به رفاه و آرامش برسد.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۴۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
امام حسن(ع) براي حفظ كيان اسلام به صلح با معاويه پرداختند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن(ع) اظهار کرد: پدر و مادر این امام بزرگوار معصوم بودند پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت مادرشان در کنار پدر معصوم خود سال‌ها به حیات خود ادامه دادند و از خرمن معنویت و اخلاق ایشان خوشه‌های متعدد را چیدند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) پس از شهادت پدرشان هدایت و ارشاد امت را بر عهده گرفت ولی با ناملایمات و بدعهدی فراوانی از سوی اطرافیان خود مواجه شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسن(ع) مصلحت اسلام را بر ریاست زودگذر دنیوی ترجیح دادند گفت: ایشان پا روی نفس خود گذاشته و برای حفظ کیان اسلام و دستیابی به شرایط مساعد به صلح با معاویه پرداختند تا امت اسلامی فارغ از جنگ به رفاه و آرامش برسد.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار به صلح پرداختند تا در آرامش کامل ابراز عقیده کنند و کسی اجازه توهین به شیعیان و به ویژه امام علی(ع) را نداشته باشد ولی پس از امضای صلح، معاویه به طور رسمی نقض پیمان با امام را ابراز کرد.

واعظ موسوی عنوان کرد: امام مصلحت دین و دنیای اسلام را بر مصالح دیگر ترجیح دادند و درصدد بودند تا آرامشی برقرار شود تا افراد علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی مناسب بتوانند به وظایف دینی خود عمل کنند در حالی که مخالفان اهل بیت(ع) که افراد کینه‌توز و پیمان‌شکن بودند بر سر پیمان خود نماندند.

وی با بیان اینکه همیشه در طول تاریخ دشمنان اسلام زمینه از بین رفتن اعتماد را فراهم کردند گفت: امروز نیز استکبار و صهیونیست بر پیمان‌هایی که می‌بندند باقی نبوده و مصالح شخصی خود را بر دیگر موارد به ویژه اسلام تحمیل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ملت ایران اسلامی با درس‌آموزی از تاریخ اهل بیت(ع) و عمل به توصیه‌های رهبری متوجه شده که دیوار بی‌اعتمادی غرب و آمریکا بلند است و نمی‌توان به وعده‌های ظاهری آنها دلخوش کرد.

وی عنوان کرد:‌ پیمان‌شکنی رسم دیرینه مخالفان اسلام بوده و هست ولی ملت با بصیرت راه خود را پیدا کردند بد عهدی، پیمان‌شکنی و ترقه‌بازی بر عزم راسخ امت اسلامی خدشه‌ای وارد نمی‌کند و با هدایت‌های رهبری تا پای جان در پیمودن این راه اهتمام دارند.

ارسال نظرات