حجت الاسلام غلامی در جمع پایوران وسربازان ناحیه قائم شهر فلسفه روزه را تمرین تقوا و مهمترین وظیفه مومن در این ماه مبارک را دستیابی به ورع وپارسایی برشمرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۰۲۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه قائم­شهر حجت الاسلام غلامی در جمع پایوران وسربازان ناحیه ضمن برشمردن وظایف مسلمانان در ماه مبارک رمضان گفت : با اینکه همه روزها و ماه ها متعلق به خداست اما تنها ماهی که شهرالله نامیده شده ماه مبارک رمضان است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا افزود : خداوند هیچ عبادتی را برای خودش نخواسته است اما در مورد روزه فرموده ((الصُومُ لی))و تنها عبادتی که برای غیر خدا به جا آورده نشده روزه است.

وی ادامه داد: برای بت ها نماز، قربانی، سجده و حتی طواف به جا آورده می شد اما کسی برای خشنودی بت ها روزه نگرفته است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که روزه ظاهری دارد و باطنی اذعان کرد: گرسنگی و تشنگی ظاهر روزه است و ذاتا فضیلت شمرده نمی شود. اما باطن روزه لقاء الله است و در آیات و روایات نیز هدف و فلسفه روزه تمرین تقوا شمرده شده است.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان از حلال خدا دوری می کنیم و وقتی که می توان حلال خدا را ترک کرد آیا نمی توان از حرام خدا دوری کرد؟ وی شرط قبولی روزه را دوری از کارهای زشت و حرام دانست به این معنی که اگر تقوای ما بیشتر شد و به خدا نزدیک­تر شدیم نماز و روزه ما نیز مورد قبول واقع شده است.

غلامی با اشاره به خطبه شعبانیه حضرت رسول (ص) در مورد فضیلت روزه ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه نفس کشیدن، سبحان الله و خواب هم عبادت است و همانگونه که برای بعضی ها رحمت است برای بعضی دیگر ماه فزونی عذاب است چرا که اگر صدها رمضان و شب قدر هم بیاید و برود برای این دسته از انسان ها هیچ فرقی نمی کند و از این لحظات بهره ای از ثواب نصیب آن ها نمی شود.

وی در ادامه تأکید کرد: از جمله وظایف ما در این ماه رعایت ورع و پارسایی است نسبت به هر چه که حرام خداست و ورع صالحین آن است که از شبهات اجتناب می کنند و ورع متقین آن است که مومن از حلال دوری می کند تا به حرام نیفتد.

وی از دیگر وظایف مومنان در این ماه بزرگ را قرائت قرآن بیان کرد و افزود: اگر کسی به معنای واقعی با قرآن انس بگیرد وحشت را در دنیا و آخرت از خود دور کرده و در روزی که همه از هم فرار می کنند قرآن به شکل جوانی خوش سیما به سوی انسان می­آید و او را نجات می دهد. وی در ادامه از دیگر وظایف مومنان را ذکر دعا نام برد و گفت: در هر روز از این ماه مبارک دعا وجود دارد و به عبارت کامل، دعا مغز عبادت است

این مسئول در پایان از دیگر وظایف مومنان در این ماه را حفظ زبان، احترام به بزرگان، رحم به کوچکترها، انفاق و صدقه دادن و بهره مندی از شب های قدر بیان کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها