مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

توسعه فرهنگ قرض الحسنه از تاکیدات دین مبین اسلام در کمک به همنوع است

توسعه فرهنگ قرض الحسنه از تاکیدات دین مبین اسلام در کمک به همنوع است، فعالیت در این بخش نیازمند گفتمان سازی، همدلی و کارتیمی است تا منابع در مسیر خدمت اثربخش جاری شود .
کد خبر: ۸۸۷۱۰۸۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای راهبری جذب سپرده خیران و منابع مورد نیاز صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ، استفاده از ظرفیت خیران برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه و آسان سازی و روان سازی ارائه این تسهیلات به نیازمندان را از اهداف مهم تاسیس این صندوق اعلام کرد و بر زمینه سازی برای افزایش جذب سپرده خیران در این صندوق به منظور ارائه خدمات موثر تر به جامعه هدف تاکید کرد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه فلسفه تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت جذب سپرده خیران برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان است ، گفت : تشکیل صندوق قرض الحسنه و جایگزینی پرداخت معوض به جای پرداخت های بلاعوض از مطالبات خیران از این نهاد بود که کمیته امداد با ایجاد صندوق امداد ولایت نسبت به مطالبات خیران در این خصوص پاسخ مثبت داد.

وی تصریح کرد: نیاز است با فضاسازی مناسب و ایجاد یک زبان مشترک در مجموعه زمینه حضور خیران برای سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت برای ارائه خدمات موثر تر به جامعه هدف فراهم شود .

صفری در ادامه از بسترهای ایجاد شده در صندوق ولایت امداد برای توسعه فعالیتهای این صندوق خبر داد و گفت: با پشتیبانی بانک ملی این صندوق به شبکه شتاب متصل شده و خیران و نیکوکاران، صندوق‌های محلی و خانگی و مساجد می توانند در اين صندوق در قالب سپرده خیران در جاری شدن فرهنگ قرض الحسنه در جامعه سهیم شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درادامه بااشاره به اینکه سهم استان در تامین منابع مورد نیاز این صندوق برای ارائه تسهیلات به نیازمندان از محل سپرده خیران 14میلیارد تومان است ، افزود : نیاز است با یک برنامه ریزی مناسب و حرکت منسجم با استفاده از تمامی ظرفیت ها دراین بخش زمینه تحقق این مبلغ فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه شاخص اصلی برای این صندوق و نگاه راهبردی آن جذب خیران برای سپرده‌گذاری و ورود به وادی سبقت در خیرات از طریق توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه است، تصریح کرد: این امر موجب می‌شود، زنجیره‌ای از ارزش در جامعه شکل گرفته و با خوشه‌سازی در این بخش بسترهای لازم برای ارائه خدمات به نیازمندان فراهم شود.

صفری با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرض الحسنه از تاکیدات دین مبین اسلام در کمک به همنوع است، ادامه داد : فعالیت در این بخش نیازمند گفتمان سازی ، همدلی و کارتیمی است تا منابع در مسیر خدمت اثربخش جاری شود .

وی اظهار کرد: باید با نگاه مسئولانه به کار ارزش های الهی و اسلامی را در سرمایه گذاری خیران در حوزه قرض الحسنه به درستی تبیین شود تا این فرهنگ در اقتصاداسلامی احیاء شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه گزارشی از فعالیت اصندوق امداد ولایت در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت ارائه کرد و افزود : از ابتدای سال جاری تعداد 637 مورد تسهیلات قرض الحسنه از محل این صندوق به خانواده های تحت حمایت پرداخت شده است .

وی ادامه داد : مبلغ پرداخت شده در قالب تسهیلات پرداختی به مددجویان و اقشار نیازمند از محل صندوق امداد ولایت 17میلیارد و 599 میلیون ریال بوده است .

صفری با بیان اینکه از ابتدای سال 96 از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان از محل صندوق امداد ولایت تعداد 65 فقره تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ پنج میلیارد و 77 میلیون ریال بوده است ، گفت : تعداد 572 مورد نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و ضروری به مبلغ 12میلیارد و 522میلیون ریال به خانواده های تحت حمایت کمیته امداداز ابتدای سال جاری پرداخت شده است .

وی در پایان با تاکید براینکه باید سازو کارهای لازم برای حضور خیران برای سپرده گذاری در این صندوق فراهم شود ، افزود : با تسهیل سازی در افتتاح حساب برای خیران و بسترسازی برای ورود خیران حقوقی به این بخش زمینه ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت از محل سپرده خیران فراهم خواهدشد.

ارسال نظرات