دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

سند ۲۰۳۰ با هویت فرهنگی‌مان در تعارض است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ با هویت فرهنگی‌مان در تعارض است، گفت: می‌خواهند تحت عنوان سند ۲۰۳۰ و مزخرفاتی از این قبیل دین ما را بگیرند.
کد خبر: ۸۸۷۱۱۰۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در اراک با اشاره به چرایی فلسفه نامگذاری روز جمعه و پیوند این روز با امام عصر(عج) گفت: جمعه روز اجتماع مسلمین است و آنچه که باعث این اجتماع می‌گردد وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به آیه ۶۸ سوره مبارکه انعام گفت: مسئله محبت عنصر قلبی است که آدمی را به شخصی که به او احساس محبت می‌کند همجنس و همنوع و همسان می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: استهزا و به مسخره گرفتن معارف دینی در این آیات همان چیزی است که امروز از آن به عنوان کار تبلیغاتی تعبیر می‌کنیم. با کار تبلیغاتی یک چیزی را که هیچ کمالی در آن وجود ندارد با تبلیغات و رسانه و کارهای روانی، برای انسان محبوب و چیز دیگری را مغبوض می‌کنند.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه محبت و دوست داشتن آثار و برکاتی در وجود و زندگی انسان دارد، گفت: در زندگی‌مان این را تجربه کرده‌ایم که گاهی برخی افراد هر چه به انسان خوبی ‌می‌کنند هم محبتشان در دل انسان نمی‌نشیند. این تجربه را در طول تاریخ انقلاب اسلامی زیاد داشتیم.

وی افزود: محبت به دیگری داشتن یا باید تجانس باشد و آدم این محبت را پیدا کند، این یک حقیقت است که برای محبت به دیگری یا باید بین دو نفر یک تشابه باشد یا باید در اثر القا، انسان به تدریج و با تلاش تغییر یافته و با آن آدم تشابه پیدا کند. یعنی حب و بغضش عوض ‌شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شخصیت‌هایی هستند که هیچ دانشی ندارند یا اخلاقی ندارند و حتی کار یا خدمت‌رسانی نداشته‌اند که بخواهیم به آن دل خوش کنیم، هیچ چیزی ندارند فقط روی بعضی مسائل و منافع، با تبلیغات آن قدر از او تعریف می‌شود که خود او هم باورش می‌شود که یک آدم حسابی است اما بعدا معلوم می‌شود که هیچ آدم حسابی نیست و عکس آن هم وجود دارد.

آیت‌الله اراکی با انتقاد از نظام آموزش و پرورش کشور گفت: بچه شیعه‌ها باید با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا شوند چه در مساجد و چه در مدارس، البته ما در نظام آموزش و پرورش مشکل داریم. حتی همان سعدی را هم که یاد می‌دادند دیگر خبری نیست کلاس ششم را که دانش‌آموز به پایان می‌رساند هیچ چیز از کتاب ادبیاتش بلد نیست.

وی خطاب به مسئولین افزود: در نظام آموزشی ما از دین که خبری نیست بماند، انگار از ملیت‌مان هم چیزی دیگر باقی نمانده است. این آموزش و پرورش را درست کنید به بچه‌ها درس یاد بدهید، حتی خط فارسی را هم از فرزندان‌مان به ادعای اینکه کارشناس هستید گرفته‌اید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ با هویت فرهنگی‌مان در تعارض است، تصریح کرد: می‌خواهند تحت عنوان سند ۲۰۳۰ و مزخرفاتی از این قبیل دین ما را بگیرند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه ما فرهنگ محمدی(ص) داریم که اساس آن محبت به رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) است، گفت: این محبت وسیله پیروی از اهل بیت(ع) است و ما به دنبال این فرهنگ هستیم که فرهنگ آل رسول(ص) را تبیین کنیم. بایستی در نظام آموزش و پرورش علاوه بر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را بشناسیم و با شخصیت‌ها و آثار بزرگانی هم چون سعدی، حافظ و جامی که روح محبت محمد و آل محمد(ص) در آنها وجود دارد، آشنا شویم.

وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری درخصوص سند۲۰۳۰ گفت: چرا رهبر معظم انقلاب از ماجرای اجرایی شدن سند۲۰۳۰ دلشان می‌سوزد؟ مگر غرب از این فرهنگ به کجا رسیده است؟ در واقع با اجرای این سند می‌خواهند فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را از ما بگیرند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما بهتر از سند۲۰۳۰ را داریم، بر مبنای معارف اهل بیت(ع)، بهترین برنامه حقوق بشری، تربیتی و آموزشی برای ما تعریف شده است و مسئولین ما به جای پذیرش سند۲۰۳۰ از غرب، بایستی سند اسلام در حقوق بشر، تربیت و آموزش را به آنها ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پیام اسلام امروز در سراسر پهنه گیتی گسترش یافته است، گفت: در غرب هر جا رفتیم و حرف اسلام زدیم با استقبال مواجه شد. حتی دانشمندان غرب در برابر این معارف و کسی که آن را ارائه می‌کرد بسیار متواضعانه رفتار می‌کردند.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که غرب‌رفته‌های ما یا زبان بلد نبودند یا با دین و معارف دینی آشنا نبودند که بتوانند معارف ناب دینی را به خوبی عرضه کنند. اگر این کار را کنیم آنها در عرصه‌های اخلاق، حقوق بشر، عرفان، تربیت، آموزش و... در برابر اسلام زانو زده و شاگردی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات