گروه جهادی منتظران خورشید با توجه به نیاز سنجی روستای اسماعیل آباد کوچک لو و نبود امکانات آموزشی و رفاهی اقدام به کلنگ زنی ساخت یکباب دبستان برای اهالی این روستا و 14 محله محروم بخش زرندیه کرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۱۱۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدرضا متانت / اردوی جهادی گروه منتظران خورشید با حضور جهادگران بسیجی این گروه جهادی در روستای اسماعیل آباد کوچک لو از توابع (14 محله روستاهای توابع رزندیه استان مرکزی) در فاصله 70 کیلومتری تهران هم زمان با ایام معنوی ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

گروه جهادی منتظران خورشید با توجه به نیاز سنجی روستای اسماعیل آباد کوچک لو و نبود امکانات آموزشی و رفاهی اقدام به کلنگ زنی ساخت یکباب دبستان برای اهالی این روستا و 14 محله محروم بخش زرندیه کرد. دکتر اسماعیل احمدی، مسئول گروه جهادی منتظران خورشید، سرهنگ محسن گلشنی، جانشین سپاه حضرت روح الله(ره) و همچنین حجت الاسلام کرمی، مسئول اداره اوقاف شهرستان زرندیه به اتفاق جمعی از اهالی در این مراسم حضور داشتند.

مسئول گروه جهادی منتظران خورشید در جریان مراسم کلنگ زنی دبستان جنت، اظهار داشت: به لطف خدا و با همت جهادگران بسیجی این مدرسه را برای سال تحصیلی 96-97 آماده استفاده دانش آموزان آماده خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: اردوهای این گروه جهادی در ایام ماه مبارک رمضان به صورت نیمروزه و بعد از اذان ظهر در مناطق محروم اطراف تهران برگزار می شود.

احمدی یادآور شد: شناسایی و نیاز سنجی این روستا از سال گذشته توسط گروه جهادی منتظران خورشید انجام شده است، ما فعالیت های خود را از همان سال گذشته آغاز و با همکاری و حمایت های خیرین، مسجد صاحب الزمان(عج) را در این روستا ساختیم.

بر اساس این گزارش، روستای محروم اسماعیل آباد کوچک لو راه آسفالت، دهیاری، بهداری و از همه مهمتر آب آشامیدنی و همچنین آب برای کشاورزی ندارد، محصول کشاورزی این روستا اسپند است که عمده درآمد اهالی این روستا از این محصول از تولید این محصول حاصل می شود، اسپند تولیدی در این روستا نیازی به آب ندارد و به صورت (دیم) کشت می شود.

در ادامه اردوی نیمروزه گروه جهادی منتظران خورشید، کمیته های مختلف عمرانی، هنری، فرهنگی،ورزشی، بهداشتی این گروه جهادی خدمت رسانی خود رادر قالب فعالیت های قرآنی، دیوار نویسی مسجد صاحب الزمان(عج)، ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و چشم پزشکی به اهالی روستا، برگزاری کلاس های قرآنی برای دانش آموزان و بانوان، آموزش نقاشی به کودکان و برگزاری مسابقات طناب کشی، تیر اندازی و فوتبال برای کودکان و جوانان ارائه دادند.

همچنین مراسم افطاری جهادی با حضور بیش از 500 نفر از اهالی روستای اسماعیل آباد کوچک لو و 14 محله روستاهای توابع رزندیه استان مرکزی در مسجد تازه تاسیس این روستا به همت همسران شهدای مدافع حرم برگزار شد.

پس از افطار مراسم نمازجماعت مغرب و عشاء به امامت مسئول اداره اوقاف شهرستان زرندیه حجت الاسلام کرمی برگزار شد.

از دیگر برنامه ها در جریان برگزاری این اردو، ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی (ع) بود که توسط گروه جهادی منتظران خورشید برگزار شد، تلاوت قران کریم توسط قاری شناخته شده کشوری محمود متولی و اجرای دو سرود قرانی اسماالحسنی و ناد علی توسط گروه بین المللی تواشیح محمد رسول الله(ص) بود. پس از آن برندگان مسابقات تیر اندازی، طناب کشی و فوتبال جوایزی را به رسم یاد بود دریافت کردند.

در ادامه این مراسم معنوی، 40 نفر از حاضران به قید قرعه برای سفر زیارتی حرم حضرت معصومه (س)  و مسجد مقدس جمکران انتخاب شدند. قرار است این 40 نفر پس از ماه مبارک رمضان، عازم این سفر معنوی شوند.

همچنین مهدی چناری خواننده ارزشی کشورمان با اجرای قطعه ای به نام جهاد عاشقی همراه نور افشانی زیبایی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) را اجرا کرد که مورد استقبال اهالی روستای اسماعیل آباد کوچک لو و 14 محله روستاهای توابع رزندیه استان مرکزی قرار گرفت.

در پایان این مراسم از 19 دختر 9 و 10 ساله که برای اولین بار در ماه مبارک رمضان روزه گرفته بودند، توسط همسر شهید مدافع حرم شهید پورابراهیمی با اعطای هدایایی تقدیر شد.

ارسال نظرات