ایجاد اشتغال توسط هنرمند هم استانی

هنرمند کهگیلویه وبویراحمدی با ارائه آموزش وصنایع دستی برای 30 نفر شغل ایجاد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۱۶۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
رضا حسین پور فارغ التحصیل رشته صنایع دستی با برگزاری کلاسهایایجاد اشتغال توسط هنرمند هم استانی آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع دستی برای ۳۰ نفر از آموزش دیدگان خود دراین زمینه اشتغال ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه کلاسهای آموزشی میناکاری سفال ومس، قلم زنی، پیکر تراشی و معرق را برگزار کرده ام افزود: از بین ۶۸ نفر از آموزش دیدگان تخصصی تاکنون ۳۰ نفر توانسته اند کارگاههای خانگی یا انفرادی ایجاد وشغلی برای خود فراهم کنند.
حسین پور ادامه داد: در این دوره‌ها برخی آموزش دیدگان به عنوان مربی دیگران را آموزش و طرح اشتغال همراه با تولید را با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری تحقق بخشیدند.
حسین پور که مخترع معرق کامپوزیت و صاحب رکورد ساخت ریزترین سفال در کشور به طول ۷ میلی متر است گفت: تا پایان تابستان دوره آموزشی رشته‌های گیوه دوزی، خراطی، حکاکی روی چرم وکاشی معرق نیز راه اندازی می‌کنم.
خانم گودرزی از شاگردان او هم گفت: در زمینه میناکاری وپیکرتراشی آموزش دیده وکارگاهی راه اندازی کردم که از فروشِ خوبی برخوردار است.
شاهین بهروزیان نیز از شاگردان آقای حسین پور افزود: کارگاه معرق را با استفاده از آموزش‌ها راه اندازی کردم.
فاطمه فضلی نیز با استفاده از آموزشهای فرا گرفته کارگاه میناکاری در روستای تل خسروی یاسوج راه اندازی و برای زنان روستا کلاس آموزشی برگزار می‌کند.
مدیرمیراث فرهنگی وصنایع دستی بویراحمد هم گفت: آقای حسین پور از نخستین افرادی است که کلاسهای مستمر معرق کاری را برگزار کرد وثبت رکورد ملی وی در ساخت ریزترین سفال در حال پیگیری است.
محمد حسین زاده افزود: پس از برگزاری کلاسهای آقای حسین پور آزمون برگزار و در صورت موفقیت برای فرد گواهی ودر ادامه مجوز صادر می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تحقق شعار سال در این زمینه کارگاه و تولید انفرادی و خانگی صادر می‌شود.
مدیرصندوق کارآفرین امید هم گفت: به کارگاههای کارآفرین که توانایی تولید وآموزش را داشته باشند تسهیلات ارائه می‌شود.
حسین زاده افزود: در یک سال گذشته به ۶۸ نفر از آموزش دهندگان همراه با تولید ۲۳ میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه ارائه شد.
ارسال نظرات