خبرهای داغ:
استاندار فارس با تاکید بر لزوم جدیت مدیران در مبارزه با رکود حاکم بر برخی از بخش‌ها گفت: از جمله بخش‌هایی که با رکود روبه‌رو است بخش مسکن است که برای خروج این بخش از رکود باید برنامه داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۴۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
سید محمدعلی افشانی در جلسه شورای اداری استان در شیراز خطاب به مدیران اظهار داشت: دفاع شما از دولت این است که برای مردم کار کنید و سر خود را بالا بگیرید و با افتخار از دولت و اقدامات دولت حمایت کنید.

وی ضمن قدردانی از تلاش تمام عوامل اجرایی 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که در روز 29 اردیبهشت امسال برگزار شد گفت: انتخابات نه تنها مهم‌ترین دستاورد اجتماعی بشر بلکه مهم‌ترین دستاورد بشر است چرا که سایر دستاوردهای بشر در حوزه علم و فناوری حاصل همین دستاورد است.

استاندار فارس افزود: انتخابات در حقیقت خون بهای میلیون‌ها انسان در طول تاریخ است که با فدا کردن جان خود و تحمل اسارت‌ها به سایرین آموختند که حاکمیت خرد جمعی برای اداره کشورها باید جایگزین حاکمیت فردی شود.

افشانی بیان کرد: خوشحالم که ملت ایران در این برهه تاریخی با یک مشارکت و حضور باشکوه در انتخابات یک حماسه و کار بزرگ را رقم زد، مردمی که با هدایت رهبری و درک شرایط ملی و منطقه‌ای با رای بالای خود پشتوانه‌ای قوی برای نظام و دولت‌مردان رقم زدند.

استاندار فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانداران و بخشداران، اعضای شورای تامین، عوامل انتظامی و امنیتی و اصحاب رسانه در جریان برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه اخیر عنوان کرد: مردم ما در انتخابات اخیر با یک تحلیل درست از آینده یک گام بلند و درست برداشتند و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی مسئولیت‌شناسی مردم باشیم.

وی تصریح کرد: باید خواست و صدای مردمی که ساعت‌ها در صف اخذ رای ایستادند، بشنویم و برای رفع مشکلات آنها هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تلاش گسترده داشته باشیم. مردم در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها در کنار مسئولان هستند و ما هم باید با شناخت دقیق از خواست مردم در همه حوزه‌ها قدم برداریم و به همه خواسته‌های آنها توجه کنیم.

افشانی اظهار داشت: نباید تصور کنیم که خواسته‌های مردم فقط در اشتغال و تولید محدود است هرچند که این 2 از مهمترین مسائل است اما مردم خواسته‌های اجتماعی هم دارند که باید مورد توجه قرار دهیم و این خواسته‌ها نیز با فعال‌تر کردن بخش خصوصی محقق می‌شود.

استاندار فارس افزود: منابع دولتی محدود است و باید با برنامه‌ریزی دقیق این منابع را به شکل بهینه هزینه کنیم اما باز هم تاکید می‌کنم که بدون فعال شدن بخش خصوصی امکان ندارد که بتوانیم پاسخگوی تمام خواسته‌های مردم باشیم و برای اینکه بتوانیم در جهت توسعه استان و رونق تولید گام برداریم باید ارتباطات بین‌المللی در استان و کشور را تقویت کنیم.

افشانی درباره حادثه تروریستی تهران نیز گفت: حادثه کور امروز نیز گوشه‌ای از تلاش‌های دشمن زبونی است که به دنبال بر هم زدن امنیت و اتحاد حاکم بر کشورمان است اما قطعا این رویداد تلخ نافی اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی که برای حفظ امنیت کشور انجام می‌شود، نخواهد بود.

وی ضمن تاکید بر لزوم جدیت مدیران در مبارزه با رکود حاکم بر برخی از بخش‌ها افزود: از جمله بخش‌هایی که با رکود مواجه است بخش مسکن است که برای خروج این بخش از رکود که با فعال شدن آن بیش از 280 حرفه دیگر نیز فعال می‌شود باید برنامه داشته باشیم.

افشانی گفت: تا زمانی که مسائل و مشکلات بخش‌های تاثیرگذار اقتصاد حل نشود امکان ندارد بتوانیم بر مشکلاتی که تکرار می‌شود فائق آییم. در فارس به عنوان یک استان پهناور و برخوردار از ظرفیت‌های مختلف باید متناسب با کشور برنامه‌ریزی کنیم و اگر بنا باشد که به انتظار کمک‌ها و برنامه‌های مرکز بنشینیم هرگز موفق نخواهیم شد.

وی بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی در استان نیز تاکید کرد و افزود: پروژه‌های عمرانی علاوه بر اینکه زمینه‌ساز فعالیت سایر بخش‌های اقتصادی خواهند بود، به ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کنند. 

استاندار فارس، آزادراه شیراز – اصفهان را از جمله پروژه‌های عمرانی مهم در دست اجرا در استان دانست و تصریح کرد: این پروژه تاثیر بسیاری بر رونق بخش گردشگری و حضور هرچه بیشتر توریست دارد و با حضور گردشگر شاهد ایجاد اشتغال و رونق نیز خواهیم بود.

وی گفت: اجرای پروژه‌های مهمی همچون راه، راه آهن و سدها را به عنوان اولویت با جدیت دنبال می‌کنیم چرا که بدون فعال بودن این بخش‌ها امکان تقویت و توسعه دیگر بخش‌ها وجود ندارد.

استاندار فارس بر لزوم دانش بنیان کردن فعالیت‌ها نیز تاکید و تصریح کرد: باید دانشگاه‌های و شرکت‌های دانش بنیان استان را با جدیت تقویت کنیم و تمام موانع پیش روی آنها را برداریم تا نخبگان ما که مهمترین سرمایه ما هستند در کشور بمانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها