خبرهای داغ:
نیک‌اندیشان استان فارس شب گذشته در جشن گلریزان زمینه آزادی ۲۳ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۶۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
در این مراسم که شب گذشته توسط ستاد دیه استان فارس به میزبانی هتل بزرگ شیراز برگزار شد نیک اندیشان، گروه‌های مردم‌نهاد، مدیران شرکت‌های خصوصی و دولتی، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، مسؤولان قضایی استان و  سرپرستان برخی از بانک‌ها در استان فارس نیز حضور داشتند.

نایب رییس هیئت مدیره ستاد دیه کشور در این مراسم با بیان اینکه هرساله شاهد افزایش مشارکت‌های نیک‌اندیشان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد و مالی هستیم اظهار داشت: سال گذشته بیش از 9 هزار نفر در کشور  آزاد شدند که جمع بدهی‌شان 700 میلیارد تومان بود.

علی‌اکبر یساقی به پیشگام بودن فارس در این امر نیک و خداپسندانه اشاره کرد و افزود: این زندانیان عایله خداوند هستند و نیازمند کمک مردمِ نوع‌دوست که برای امسال هم امیدواریم کمک خیرین افزایش پیدا کند.

یساقی تصریح کرد: متاسفانه مجرمان غیرعمد و مالی دائما در حال خروج و ورود به زندان هستند و به همان نسبت که افرادی آزاد می‌شوند، به خاطر مسائل اقتصادی و فقر فرهنگی تعداد قابل توجهی برای سال‌های بعد وارد زندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور 14 هزار نفر مشمول حمایت ستاد دیه هستند بیان کرد: از این تعداد بانوان و نوجوانان در اولویت ستاد دیه هستند و سال گذشته نیز 12 زن زندانی جرایم غیرعمد و مالی با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شدند.

 رئیس‌کل دادگستری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه ستاد دیه نقش تاثیرگذاری در آزادی زندانیان داشته است اظهار داشت: استان فارس در تعداد زندانیان جرائم غیرعمد و محکومیت مالی رتبه نخست در سطح کشور را دارد که در حال حاضر یک هزار و 138 زندانی که جمع بدهی‌ آنان به بیش از 839 میلیارد تومان می‌رسد، برای آزادی نیازمند کمک نیک اندیشان هستند.

علی القاصی‌مهر تصریح کرد: در استان فارس 803 نفر به جرم مالی به ارزش 425 میلیارد ریال، 25 نفر نفقه به میزان دو میلیارد و 250 میلیون ریال، 207 نفر به دلیل مهریه، 20 نفر حوادث شبه عمد، حوادث کارگاهی 33 نفر و تصادفات نیز 50 نفر در زندان هستند.

وی با بیان اینکه  استان فارس دارای رتبه نخست جرائم غیر عمد در کشور استخاطرنشان کرد: سال گذشته 412 نفر با رقم 547 میلیارد و 504 میلیون ریال آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری فارس بابیان اینکه باوجود موقوفات زیاد در استان فارس و خیّرین نیک‌اندیش انتظار می‌رود از آمار زندانیان غیرعمد و مالی کاهش پیدا کند گفت: همه باید در میدان عمل نیکوکاری حاضر شوند تا رتبه اولی استان فارس در تعداد زندانیان جرائم غیرعمد و مالی به رتبه آخر تنزل پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها