خبرهای داغ:
رياست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان

اعزام صد و ۳۰ مبلغ دینی در سراسر شهرستان در ماه رمضان

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی تشریح کرد:سابقه دینی و اجتهادی و وجود طلاب و فضلا در شهرستان، ظرفیت بالایی را برای ترویج سبک زندگی اسلامی در گلپایگان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۲۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از صاحب نیوز؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان با اشاره به فراهم شدن فرصت تبلیغات ماه مبارک رمضان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: حضور مردم و جوانان در مساجد و مکان های جمعیتی در ماه مبارک رمضان، فضای عبادی و نورانی را بر روح و جان انسان ها و جامعه حکم فرما کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان بخش قاسمی در گفت و گو با خبرنگار دیار عالمان حضور مبلغان دینی در شهرها و روستاها را فرصتی برای تربیت نسل جدید دانست و گفت: سابقه دینی و اجتهادی و وجود طلاب و فضلا در شهرستان، ظرفیت بالایی را برای ترویج سبک زندگی اسلامی در گلپایگان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به وجود دو حوزه علمیه در گلپایگان بیان کرد: طلاب و اساتید این دو حوزه علمیه با حضور در مساجد، هیئت ها و مکان های جمعیتی در ماه مبارک رمضان به تبلیغ آموزه های دینی می پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان عنوان کرد: علاوه بر این ۳۴ نفر مبلغ دیگر نیز از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان به شهرستان اعزام شده و در روستاها و شهرهای گلپایگان ساماندهی شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی تشریح کرد: چهار نفر از این تعداد، خواهران مبلغه فارغ‌التحصیل از جامعه الزهرا و ۳۰ نفر نیز برادران مبلغ بوده و از ابتدای ماه مبارک رمضان به امر تبلیغ در شهرستان مشغول هستند.

وی لزوم توجه به رهنمودهای رهبری در راستای تربیت جامعه دینی را مهمترین برنامه این مبلغان خواند و گفت: اگر جامعه دینی به حرف ولی خودش گوش داده و در آن مسیر قرار گیرد جامعه ایده آلی خواهد شد، در غیر این صورت جامعه به کج راهی و یا بی راهی کشیده خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: احکام دین و مسائل مربوط به ماه مبارک رمضان، ترویج سبک زندگی اسلامی، آسیب های اجتماعی و فضای مجازی، ضرورت ارتباط و انس مردم با خداوند متعال در ماه رمضان و برپایی مراسم دعا و مناجات از دیگر برنامه های مبلغان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی با تأکید بر اینکه تربیت نسل جدید دغدغه اصلی مبلغان است، عنوان کرد: برگزاری کلاس هایی برای دانش آموزان و دانشجویان یکی از مهمترین برنامه های این افراد است.

وی با گلایه از نبود اعتبارات فرهنگی در این زمینه از مردم و خیران خواست با اختصاص بخشی از نذورات خود به بحث فرهنگی، مبلغان را در برپایی کلاس های قرآنی و آموزشی یاری کرده و به هدایت و جذب جوانان به مساجد کمک کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار