سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید پیش‌شرط ورود به آموزش و پرورش قرار گیرد و نباید اجازه دهیم درِ کلاس‌ها به روی کسانی که صلاحیت ندارند،‌ باز شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۶۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در برنامه تلویزیونی پرسشگر در خصوص چالش‌های جذب و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار داشت: به‌موجب قانون، جذب افراد پذیرفته‌شده آزمون استخدامی سال 95 پس از طی دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای و مشروط به قبولی در این دوره انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه علت نقص در ورود پذیرفته‌شدگان درکلاس‌های درس به زمان اعلام نتایج و بررسی صلاحیت‌ها برمی‌گردد، تصریح کرد: اگر قرار باشد این افراد دوره آموزشی ببینند و از مهر 96 به کلاس‌ها بروند، دوره ناقص و ابتر خواهد بود و در حالی‌که طبق قانون باید دوره یکساله را بگذرانند.

مهرمحمدی در خصوص زمان برقراری حقوق و احکام استخدامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95، اظهار داشت: آنچه در مورد مهارت‌آموزان مطرح است، تأمین هزینه‌های تحصیلی توسط آموزش و پرورش و تسهیلات بانکی است و البته طبق قانون پرداخت حقوق مربوط به افرادی است که ذیل قانون متعهدان خدمت قرار می‌گیرند و این پذیرفته‌شدگان مشمول پرداخت حقوق نمی‌شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید پیش‌شرط ورود به آموزش و پرورش قرار گیرد، تصریح کرد: اجازه دهید افراد قبل از اینکه صلاحیت حرفه‌ای‌شان احراز نشود، جذب نکنیم از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم حتی برای متعهدان دبیری هم آزمون صلاحیت برگزار شود و اجازه ندهیم درِ کلاس‌ها به روی کسانی باز شود که صلاحیت لازم را ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات