مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه روحانیون و طلبه‌ها پیرو خط امام و رهبری هستند و جریان‌های چپ و راست برای آنها معنی ندارد، خاطرنشان کرد: خط روحانیت خط ولایت فقیه است و همه زیر پرچم ولایت قرار داریم.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۷۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در سومین گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان میاندورود با موضوع فرهنگ وقف و زکات با گرامیداشت شهدای حادثه ترور 17 خرداد تهران، اظهار کرد: اجرای نیت واقفان خیراندیش وظیفه شرعی و قانونی اوقاف است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با احکام شرعی وقف آشنا نیستند، افزود: امانتداری از موقوفات وظیفه اوقاف است و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه خداوند بزرگترین واقف است و تمامی کره زمین را برای موجودات وقف کرد، ادامه داد: طلبه‌ها بیشتر از قشرهای دیگر به وقف بدهکار هستند و در این راستا باید در منابر و سخنرانی‌ها به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بپردازند.

علیزاده مدیریت موقوفات را یکی از فعالیت‌های ائمه دانست و تصریح کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) مدیریت موقوفات بر عهده ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه اگر از ظرفیت علما، طلبه‌ها و روحانیون در ترویج فرهنگ وقف بیشتر استفاده شود شاهد افزایش بیشتر موقوفات در کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و روحانیون یک رسانه عظیم برای ترویج فرهنگ وقف هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه روحانیون و طلبه‌ها پیرو خط امام و رهبری هستند و جریان‌های چپ و راست برای آنها معنی ندارد، خاطرنشان کرد: خط روحانیت خط ولایت فقیه است و همه زیر پرچم ولایت قرار داریم.

علیزاده با تأکید بر اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها تبیین شود، افزود: اگر وقف در جامعه ترویج پیدا کند بسیاری از مشکلات دولت و مردم برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مناظرات ریاست جمهوری جای مطرح کردن وقف خالی بود، تصریح کرد: وقف در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارکرد دارد و انتظار می‌رفت کاندیداها ترویج فرهنگ وقف را در برنامه‌های داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در سال جاری 22 وقف جدید در استان ثبت شد، افزود: سال گذشته 130 وقف جدید در مازندران به ثبت رسیده بود که همه ساله شاهد افزایش تعداد موقوفات استان هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه ستاد احیای موقوفات باید در حوزه‌های علمیه با حضور روحانیون و علما تشکیل شود، گفت: شعار اوقاف «هر  طلبه یک وقف جدید» است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها