همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) مسجد حضرت رسول(ص) خشک‌آبندان نکا میزبان آنانی بود که در اوج تنگدستی به جهاد نفس دست زده و با روزه‌داری، ایمان و تقوای خود را تقویت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۹۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رمضان از نیمه گذشته است و این شب و روزها سفره‌های اطعام‌دهی و احسان با مدد گرفتن از صاحب این ماه و تبعیت از سیره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) با شور و شوق بسیار برپا است و یتیم‌نوازی برای همگان مشق می‌شود.

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) مسجد حضرت رسول(ص) خشک‌آبندان نکا میزبان آنانی بود که در اوج  تنگدستی به جهاد نفس دست زده و با روزه‌داری، ایمان و تقوای خود را تقویت می‌کنند.

کمیته امداد نکا براساس سنت همه ساله خود در این شب با برکت در یک محفل صمیمانه سفره کریمانه و احسان برای 150 نفر از ایتام و محرومان شهرستان نکا پهن کرد تا این سفره که از مهربانی و عطوفت نسبت به کودکان و نوجوانان یتیم لبریز شده است، پلی برای افزایش سخاوتمندی سخاوتمندان باشد.

شنبه‌شب مسجد حضرت رسول(ص) خشک‌آبندان نکا در مراسمی میزبانی از 150 یتیم که با حضور آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه نکا و جمعی از مسؤولان شهرستانی بود تا همه با هم هم‌سفره ایتام شده و در اجر و پاداش این کار خیر شریک باشند.

در اسلام برپایی سفره‌های احسان و نیکوکاری بسیار سفارش شده است و اجر و پاداش فراوانی برای افرادی که در برپایی این سفره‌های افطار انجام می‌دهند در نظر گرفته شده است و این سنت حسنه علاوه بر برپایی سفره‌های افطار توسط کمیته امداد توسط حامیان هم در نقاط مختلف گسترانده می‌‍شود.

رئیس کمیته امداد نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وجود بیش از 300 کودک یتیم در شهر و روستای شهرستان نکا گفت: علاوه بر اطعام‌دهی، کمک‌های مختلف در طول ماه مبارک و ایام مختلف سال برای این افراد در نظر گرفته شده است.

سیدرضا ساداتی اظهار کرد:  علاوه بر برپایی این سفره‌ها در قالب غذای گرم و همچنین سبد کالایی شامل برنج، گوشت سفید یا قرمز، روغن و خرما در طول ماه مبارک رمضان از خانواده‌های نیازمند حمایت و دلجویی می‌شود.

وی افزود: طرح مفتاح‌الجنة، محسنین و  اکرام ایتام از جمله طرح‌هایی است که در طول ماه مبارک رمضان برپا می‌شود تا در راستای دلجویی و مجالست با خانواده‌های نیازمند و ایتام تلاش شود.

به گزارش فارس، براساس اعلام کمیته امداد مازندران، در ماه رمضان امسال در استان مازندران تاکنون 70 هزار کیسه همیان مولا توزیع شد و تاکنون بیش از 9 هزار سبد غذایی برای نیازمندان توزیع شده است و 2 هزار نفر از فرزندان ایتام بر سر سفره‌های افطار نشسته‌اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها