خبرهای داغ:
محمد گل زاده
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل
رئیس ستاد اعتکاف شهرستان آران و بیدگل از برگزاری اعتکاف رمضانیه برای سومین سال متوالی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۹۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان گفت: آیین اعتکاف رمضانیه ویژه برادران برای سومین سال پیاپی در مسجد امیرالمؤمنین این شهرستان برگزار می شود.


وی افزود: مراسم «اعتکاف رمضانیه» از سحرگاه ۲۶ خرداد لغایت غروب ۲۸ خردادماه ۹۶، که مصادف با ۲۱ تا ۲۳ ماه مبارک رمضان سال ۱۴۳۸هجری قمری است برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تأکید کرد: یکی از ویژگی های اعتکاف رمضانیه، برگزاری آن در فاصله بین دو شب قدر و ایام شهادت مولا امیرالمؤمنین علی(ع) است که بر معنویت آن می افزاید.

حجت الاسلام مردان با اشاره به برخی برنامه های اعتکاف رمضانیه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: در این آیین علاوه بر احیای شب قدر، جزء خوانی کل قرآن کریم در مدت سه روز توسط شرکت کنندگان پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین برای سه روز اعتکاف جوانان برنامه های متنوع دیگری همچون ختم صلوات، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، تصحیح قرائت نماز، قرائت زیارات و ادعیه‌های ماثوره، حلقه های معرفت، بیان احکام و مسائل شرعی و مرثیه خوانی پیش بینی شده است.

این کارشناس دینی، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در کنار دیگر عبادت ها، به اعتکاف توجه ویژه ای داشت خاطر نشان کرد: آن حضرت برای انجام این مهم، بر اعتکاف ماه رمضان، به‌ ویژه دهه پایانی آن اهتمام می ورزید و آن را با دو حج و دو عمره برابر می دانست.

مردان در بیان اهمیت دهه پایانی رمضان اظهار داشت: چون دهه آخر ماه رمضان فرا می رسید، پیامبر رخت خواب خویش را جمع می کرد و خود را کاملاً آماده عبادت می ساخت. پیامبر ابتدا دهه اولِ ماه رمضان، سپس دهه دوم و در نهایت، دهه سوم این ماه را برای انجام اعتکاف برگزید و پس از آن، تا آخر عمر، بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان مداومت داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نیز با فضیلت ترین اوقات اعتکاف را ماه رمضان و برترین ایام ماه رمضان را دهه آخر آن می دانست.

حجت الاسلام مردان با تأکید بر لزوم بهره مندی از دهه پایانی رمضان و اهمیت این دهه با توجه به روایات خاطر نشان کرد: رمضان ماه خودسازی و تفکر و تعمیق در مفاهیم قرآن کریم و دهه پایانی آن فرصت جبران و کسب معرفت برای کسانی است که توشه ای در این ماه مبارک به دست نیاوده اند.

وی مهلت نام نویسی جهت شرکت در این آیین معنوی را تا ۲۵ خردادماه اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع در خیابان سید الشهدا روبروی حسینیه مختص آباد آران و بیدگلنام نویسی کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار