خبرهای داغ:
رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم:

يونسکو به ياري مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم شتافت

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم از مشارکت و همکاري سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل‌متحد (يونسکو) با دبيرخانه دائمي مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم به مرکزيت قزوين در حوزه‌هاي فرهنگي خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۰۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود نصرتي رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم اظهار کرد: يکي از سه کارگروه فعال در دبيرخانه مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم، کارگروه فرهنگي است که از مهمترين وظايف آن، سهولت بخشي به همکاري‌هاي فرهنگي و آموزشي بين‌المللي در شهرهاي در مسير جاده ابريشم مي‌باشد.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم افزود: سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل‌متحد که به اختصار "يونسکو" ناميده مي‌شود، يکي از سازمان‌هاي تخصصي وابسته به سازمان ملل‌متحد است که از مهمترين اهداف آن کمک به صلح و امنيت در جهان از راه همکاري‌هاي بين‌المللي در زمينه‌هاي مختلف آموزشي، علمي، فرهنگي و تربيتي مي‌باشد که طي مکاتبات صورت گرفته توسط دبيرخانه دائمي مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم با اين نهاد بين‌المللي، توانستيم حمايت و پشتيباني يونسکو را در بعد ديپلماسي شهري دريافت کنیم.

نصرتي تصريح کرد: يونسکو در طول 25 سال گذشته فعاليت‌هاي گوناگوني را با محوريت جاده ابريشم در سراسر جهان بر عهده گرفته است که اين اقدامات در مسير درک ميراث و هويت مشترک ايجاد شده از طريق تعاملات فرهنگي مردم در مسير اين کمربند ويژه جهاني شکل گرفته است.

اين مقام مسئول با اشاره به تقدير سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل‌متحد از ابتکار عمل مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم به مرکزيت شهر فرهنگي و تاريخي قزوين به عنوان يکي از فعالترين شرکت‌کنندگان ايراني يونسکو اضافه کرد: مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در نظر دارد با همکاري شهرهاي در مسير جاده ابريشم نسبت به توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي، پژوهشي، آموزشي و اطلاع‌رساني مرتبط با موضوع شهروندان در قالب کارگروه فرهنگي در جريان برگزاري اجلاس‌هاي جهاني ضمن مشارکت فعال در پنل‌هاي تخصصي با موضوعات مرتبط، بر روند اجرايي آنها نظارت کرده و پيگيري‌هاي مربوطه را براي تحقق اهداف توسعه پايدار انجام مي‌دهد.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در پايان از برگزاري هفته‌هاي فرهنگي جاده ابريشم با مشارکت همه اعضاي مجمع و انجمن‌هاي دوستي ايران و کشور‌هاي در مسير جاده ابريشم با هدف افزايش همکاري و همگرايي بين شهرها در همه حوزه‌هاي فرهنگي هر سال به ميزباني يکي از اعضاء خبر داد.

گفتني است؛ مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در هشت ماه فعاليت خود از زمان تأسيس تاکنون توانسته 47 شهر و منطقه آزاد تجاري و صنعتي ايراني و 24 شهر خارجي در مسير جاده ابريشم را به عضويت خود درآورد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار