خطر از بیخ گوش مزرعه 6 هكتاري گذشت

خطر آتش سوزی يك مزرعه 6 هكتاري گندم در روستاي اوزون قويي 2 شهرستان پارس آباد مغان با حضور به موقع ماشين آتش نشاني دهياري مهار شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۳۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل ازآران مغان، با نزدیک شدن به فصل گرما و آغاز فصل درو مزارع در شهرستان پارس آباد وقوع آتش سوزی‌های مزارع از جمله گندم در شهر و روستاهای این شهرستان احتمال مي رود.

اين پيش بيني ها در حالي به يقين تبديل مي شود كه روز گذشته با آتش سوزی كه در روستاي اوزون قويي 2 از توابع بخش تازه كند اتفاق افتاد كه خطر جدی در يك قدمي مزرعه 6 هكتاري گندم حادث شد.

در اين حادثه كه با حضور به موقع آتش نشاني دهياري فيروزآباد و همت این نیروها حریق در کمترین زمان ممکن اطفاء شد از وارد شدن خسارت به يك مزرعه 6 هكتاري گندم كه مزد و ثمره شبانه روزي يك كشاورز است، جلوگيري شد.

خوشبختانه در این آتش سوزي به مزرعه گندم آسیبی وارد نشد و تحقیقات در مورد علت آتش سوزی در دست بررسي است.

نمونه‌ای از این آتش‌سوزی‌ها طی سالهاي گذشته چه بصورت خطاي انساني يا غيرانساني در این شهرستان روی داده است که بر اثر آن چندين هکتار از مزارع گندم و يا بخشی از جنگل‌های این شهرستان در آتش سوخت و خسارات زیادی به کشاورزان و سرمایه های ملی منطقه وارد شد.

در پايان به اين نكته بايد متذكر شد كه پارس آباد مغان روزهای گرم و پرالتهابی را پشت سر می‌گذراند؛ روزهایی که گرمای بی‌سابقه هوا و کاهش رطوبت و يا خطاي انساني احتمال وقوع آتش‌سوزی در مزارع اين شهرستان را افزایش مي دهد كه اگر هشیاری اهالي و مسئولان نباشد، باید منتظر وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیری در این حوزه باشیم.


///

///

///

.

ارسال نظرات