فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اگر نعمت ولایت را می‌خواهیم بایستی زره سختی‌ها را بر تن بپوشیم همانگونه که شهدای ما آن را بر تن پوشیدند.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۴۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ضیافت افطاری خانواده‌های شهدای این استان ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل بیت(ع) خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: جمعی که امروز در این مراسم حضور دارند امتحان خود را قبلا پس داده‌اند و بایستی قدردان این نعمت، که از بندگان خاص خداوند هستند را بدانند.

وی افزود: شهدا از مقامی والا در نزد پروردگار عالم برخوردار هستند، که مقام شفاعت یکی از پاداش‌های ارزانی شده به آنان است. و اگر می‌خواهیم شفاعت شهدا شامل حال ما هم شود بایستی همانگونه که شهید بر سر عهد و پیمان خود با خدا باقی ماند ما هم در راستای حراست از راه شهدا در مقابل دشمن ثابت قدم و مایه زینت شهید باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بااشاره به صفات رحمان و رحیم پروردگار عالم تصریح کرد: رحمان صفت عام خدا است که شامل حال همه بندگان می‌شود ولی صفت رحیم تنها شامل حال بندگان خاص خدا می‌شود و خداوند برای این عده حساب و کتاب ویژه‌ای را قایل شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی به تفسیر دعای پرفیض کمیل اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در این دعا به من و شمای شیعه سفارش می‌کند که بنده خاص باشیم و نعمت واسعه را طلب کنیم و فرد عادی نباشیم.

ولایت رحمت واسعه پروردگار عالم

وی رحمت واسعه خداوند را نعمت ولایت برشمرد و گفت: نعمت ولایت هزینه دارد و نمی‌توان تنها به زبان گفت که من ولایتمدار هستم و هزینه‌ای را هم برای آن پرداخت نکنیم. امام صادق(ع) در رابطه با این مسئله فرمود؛ « دنیا زندان مومن و بهشت کافر است».

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: اگر نعمت ولایت را می‌خواهیم بایستی زره سختی‌ها را بر تن بپوشیم همانگونه که شهدای ما آن را بر تن پوشیدند و بهای آن را هم پرداخت کردند، همانگونه که خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان با تقدیم عزیزانشان هزینه داشتن این رحمت واسعه را پرداخت کردند.

سفارش شهدا؛ ولایت را تنها نگذارید

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با بیان اینکه در وصیت نامه شهدا بر ولایتمداری تاکید شده است، گفت: وقتی وصیتنامه شهدا را مطالعه می‌کنیم در بیش از 90 درصد آن‌ها یک جمله مشترک را می‌بینیم اینکه "ولایت فقیه را تنها نگذارید"؛ سفارشی که به همه ما شده است.

وی نعمت هدایت را از آثار و برکات رحمت واسعه برشمرد و افزود: اگر پشت سر ولایت حرکت کنیم هرگز راه را گم نمی‌کنیم و به سعادت و کمال دست پیدا می‌کنیم؛ پیامبران برای هدایت جامعه بشری و رساندن انسان‌ها به کمال و سعادت برانگیخته شدند و امروز هم این مسیر ادامه دارد ما هم باید بدانیم هرکس با ولایت باشد سعادت شامل حال او می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: کرامت یکی دیگر از برکات نعمت ولایت است، کرامت حضرت امام راحل شامل حال امت اسلامی شد که توانستند در سایه هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) از زیر بار طاغوت رها شوند و بنای حکومت اسلامی پایه‌ریزی و امروز به این اقتدار دست پیدا کنیم.

حرکت در خط امام(ره) راهکار رهایی جامعه از مشکلات

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با انتقاد از مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: ما انقلاب کردیم که مشکلاتی از این دست را نداشته باشیم. اگر آحاد جامعه، از دولتمردان تا پائین ترین فرد جامعه براساس مبانی امام راحل و خطی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای‌مان ترسیم کرد حرکت می‌کردیم به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا می‌کردیم.

وی افزود: شفاعت نکته سومی است که از رحمت ولایت شامل حال ما می‌شود، مهریه حضرت زهرا(س) شفاعت امت پیامبر اسلام(ص) است. خاندان پیامبر(ص)، خاندان شفاعت هستند و اگر ما با ولایت باشیم نعمت هدایت، کرامت و شفاعت شامل حال‌مان خواهد شد.

شهدا با خدا معامله کردند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حرکت در مسیر ولایت راهی بود که شهدا در آن قدم گذاشتند و همین راه را نیز به ما یاد دادند. شهدا برای رسیدن به این مسیر ابتدا معرفت کسب کردند و بعد از آن هجرت کردند هجرتی که بتوانند ریشه از خاک درآورده و پرواز کنند. و برای این منظور همت کردند و خود را به خدا فروختند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) درخصوص شهدا گفت: حضرت امام راحل فرمود؛"شهید نظر می‌کند به وجه الله" شهدا در مسیر جهاد در راه خدا استقامت کردند، مسیری که با سختی‌های فراوان همراه است.

وی افزود: مسیر شهادت سرعت و سبقت می‌خواهد که شهدا در این مسیر نیز ثابت قدم شدند و با شناخت مسیر حق حرکت کردند و در آخر مزد خود را دریافت کردند اینکه به خدا رسیدند، مزدی که تنها از خدای دریافت کردند و به برکت خون خود عزت و اقتدار را هم برای ما به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات