خبرهای داغ:
عضو هیئت رییسۀ کمیسیون اقتصادی، گفت: آفت بزرگ بیمه نبود نگاه صنعتی در این عرصه و توجه تجاری به این مقوله است، چرا که در یک دهه گذشته موسسات پولی و مالی و بانک ها به این عرصه ورود کرده اند.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۹۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به چالش های امروز صنعت بیمه در کشور، گفت: یکی از مشکلات اساسی بیمه این بوده که به عنوان صنعت دیده نشده است و تمام حوزه هایی که در یک دهه گذشته به امر بیمه ورود کرده اند، موسسات پولی و مالی و بانک ها بوده اند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت  موسسات پولی و مالی، تجاری است، افزود:بانک ها با نگاه تجاری به بیمه ها ورود کرده اند و به نوعی بیمه را تجاری سازی کرده اند، که در این نگاه حداقل ها گذاشته می شود، تا حداکثرها را در مدت زمان کوتاهی کسب کنند.

وی با تأکید بر اینکه آفت بزرگ بیمه نبود نگاه صنعتی در این عرصه و توجه تجاری به این مقوله است، ادامه داد:ایران از میانگین روز دنیا در بخش بیمه عقب بوده و شیوه های سنتی که قائل به افزایش سود با نگاه تجاری مآبانه هستند، به دنبال اقدامات بزرگ نمی روند.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه صنعت بیمه هم اکنون جهانی شده است، اما صنعت بیمه در ایران در حوزه بین الملل هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: بیمه اصلی و دولتی کشور علیرغم اینکه در زمان تحریم ها کمک های فراوانی به این بیمه شد برای اینکه تجارت بین الملل را حمایت کند، نتوانست نقش اصلی خود را ایفاء کند.

وی با بیان اینکه بیمه کشور اعم از بیمه های خوداتکایی و سایر بیمه ها از صنعت بیمه روز دنیا فاصله بسیاری دارد، افزود:باید نظام جامعی برای صنعت بیمه کشور تدوین شود و از علم و تجربه متخصصان داخلی و خارجی برای به روزرسانی بیمه کشور استفاده شود، تا بتوان به سطح یک بیمه کارآمد رسید.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه شیوه های ارتباطات گیری ایران با جهان بین الملل ضعیف بوده و سیاست در حوزه بین الملل نقش آفرین است، ادامه داد:تمام جهان سرمایه داری سیاست را در خدمت اقتصاد قرار داده اند و تمام دیپلماسی خود را بر پایه منافع اقتصادی خود تنظیم کرده اند، اما متاسفانه دیپلماسی ایران در خدمت اقتصاد و معیشت نیست و ایران در دیپلماسی اقتصادی بسیار ضعیف است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیمه های کشور همپایه بیمه جهانی حرکت نکرده اند، تصریح کرد:فساد اقتصادی موجود در کشور و ورشکستگی یک شبه موسسات مالی و پولی اجازه نمی دهد، که روند سالمی بر حوزه بیمه ای کشور حاکم شود، تا در یک زمانی معین به سودی معقول برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها