مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۱۰۰ روحانی و مبلغ به همت این اداره کل و در قالب طرح «یاوران اربعین حسینی» به مراسم بزرگ و میلیونی پیاده‌روی اربعین در عراق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۰۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در نشست هماهنگی آموزش روحانیان و مبلغان اعزامی «طرح یاوران اربعین» که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد ضمن بیان اینکه تعداد روحانیان اعزامی در سال جاری به نسبت سال گذشته ۱۰درصد رشد خواهد داشت، بیان کرد: در سال گذشته ۹۲ روحانی سهمیه استان از این طرح بود که خوشبختانه به‌خوبی روند اعزام این افراد به همراه کاروان‌های اعزامی کربلای معلا انجام شد.

وی افزود: با آموزش یاوران اربعین که شامل روحانیان کاروان و مبلغان و مسئول فرهنگی هر موکب و کاروان است بایدها و اولویت‌های زیارت اربعین به زائران انتقال داده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه مأموریت اربعین برپایی یک همایش بین‌المللی و جهانی است که رؤسای کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در آن شرکت می‌کنند، گفت: بسیار مهم است که از ظرفیت‌های فرهنگی که این گردهمایی بزرگ ایجاد می‌کند استفاده شود تا بتوانیم فرهنگ مترقی شیعه را به جهان معرفی کنیم به این منظور سال قبل برای اولین بار کمیته‌ای در سطح کشوری تشکیل شد تا از ظرفیت‌های فرهنگی اربعین استفاده شود.

شکری افزود: در امر اداره امور مربوط به اربعین دو بخش کلی وجود دارد که نخست برنامه‌ریزی‌های فرهنگی که توسط دولت هماهنگ می‌شود و سپس بخش‌های اجرائی که به عهده مردم است لذا با حمایت این دو قشر می‌بایست کاری صورت دهیم که اربعین باید تبدیل به یک فرهنگ شود و مهم‌ترین بخش آن تشکیل و تربیت یاوران اربعین است که به‌عنوان روحانی و مداح همراه کاروان یا حاضر در موکب می‌شوند.

وی ادامه داد: باید با تشکیل کمیته آموزشی یاوران اربعین توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان می‌توان از روحانیان دعوت کرد تا در هر شهر، زمینه تعیین اولویت‌های تبلیغ را در نظر داشته باشند همچنین شایسته است ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان موکب‌ها و مسئول فرهنگی آن را مشخص کرده و کار اعزام مبلغان برای هر موکب را برای تبلیغات اسلامی استان آسان‌تر سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مسئولان فرهنگی استان نیز می‌توانند درزمینهٔ شناسایی و معرفی آسیب‌هایی که در عراق وجود دارد، تعیین نیازهای موکب‌ها و زائران و راه برطرف کردن آن به سازمان تبلیغات اسلامی کمک کنند.

شکری در دیگر بخش سخنان خود، درباره دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط تبلیغات اسلامی استان سمنان در اربعین پیش رو، افزود: بالغ‌بر ۲۰ موکب در اربعین سال گذشته برپا شد که حدود نیمی از این موکب‌ها توسط هیئت‌های مذهبی  برپاشده بود.

وی از برگزاری ۱۶ ساعت آموزش برای برپاکنندگان موکب‌های اربعین در استان خبر داد و افزود: همچنین در سال گذشته پنج هزار فلش کارت و جزوه آموزشی حاوی نکات تبلیغی و موضوعاتی که در ایام  پیاده‌روی اربعین باید توسط زائران رعایت شود، به سه زبان فارسی،  عربی و انگلیسی در بین زائران توزیع شد که در سال جاری نیز این اقدامات با رعایت کیفیت مطلوب تقویت خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: به علت زمان کم زائران و محدودیت ظرفیت تولید فلش کارت‌ها و یا کتابچه‌های فرهنگی برای تبلیغ در سال جاری، استفاده از فضای مجازی اولویت دارد و باید جهت‌گیری فرهنگی به تولید محتواهای مناسب در فضای مجازی اختصاص یابد.

شکری خاطرنشان کرد: امروز می‌توان گفت درصد قابل‌توجهی از زائران دارای گوشی‌های هوشمند هستند و با ارسال لینک کانال‌های تلگرامی تولیدشده توسط ادمین های سازمان تبلیغات اسلامی می‌توان برای ارائه مطالب موردنیاز به ایشان در زمان‌های کوتاه مثل زمان استراحت و بدون تولید اضافه‌بار، اقدام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها