مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مازندران شامگاه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، اعضای ستاد دیه استان در محل زندان ساری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۱۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مازندران شامگاه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، اعضای ستاد دیه استان در محل زندان ساری برگزار شد.

در این مراسم با شکوه که با حضور پرشور خیران نیک اندیش استان برگزار شد، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در سخنانی با تبریک ولادت امام دوم شیعیان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت، احسان، نیکی و مودت است.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان اقدامی شایسته و اثرگذار برای کمک به همنوعان است، افزود: یکی از سنت‌های حسنه و شیوه مرضیه، این مراسمات نیک برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد است که نتایج موثر و خیری داشته است.

طبرسی با اشاره به اینکه زندانیان جرائم غیرعمد، خاطی، مقصر و عامد نیستند و دستگیری از آنان برای آزادی عاجلشان کاری نیک و خداپسند است، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خیران و افراد نیکوکار، زمینه آزادی، زندانیان دیه استان را فراهم کنیم.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز با تبریک ایام ولادت با سعادت کریم اهل بیت، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم سفارش به انفاق و سرمایه‌اندوزی برای آخرت می‌کند.

 وی افزود: به فرموده نبی مکرم اسلام مردم عیال خدا هستند و محبوب‌ترین آنها نزد خدا کسی است که به عیال خدا سود دهد و خانواده‌ای را شاد کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یاری رساندن به زندانیان جرائم غیر عمد اقدامی ارزشمند و ماندگار است، تصریح کرد:  باید از ظرفیت بالای خیرین برای بهبود شرایط زندگی خانواده‌های زندانیان که بدون سرپرست و حامی زندگی خود را با سختی می‌گذرانند، استفاده کرد.

وی بیان کرد: باید فرهنگ کمک به همنوع در جشن گلریزان را در جامعه به وجود آوریم تا همه برای آزادی زندانیانی که در حوادث به طور ناخواسته گرفتار شده‌ مشارکت کنند، چرا که با برگزاری جشن گلریزان شاهد بازگشت زندانیان غیرعمد به آغوش خانواده‌ها هستیم که این کار بسیار مقدس است.

استاندار مازندران یادآور شد: برگزاری جشن گلریزان در روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان به ویژه در ایام ولادت با سعادت کریم اهل بیت اقدامی خداپسندانه و ماندگار است .

فلاح با بیان اینکه امروز با بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در جامعه روبرو هستیم، گفت: برگزاری جشن گلریزان و رهایی هر زندانی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

علی غمگسار، مسئول ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: پرداخت خون بها یا دیه در شریعت اسلامی بر آن تاکید شده است.

وی افزود: نیازمندان مالی همواره وجود داشته و در جامعه ما هر روز افرادی در این گرداب‌ها مبتلا و به ناچار روانه زندان می‌شوند.

مسئول ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران با اشاره به اینکه زندان در افکار عمومی محلی برای نگهداری افراد بزهکار برای سلامت جامعه مضر بوده است، تصریح کرد: زندانیان جرائم غیرعمد به دلیل روی آوردن به زندان، احتمال ابتلا به اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی و شخصیتی فرد دوچندان می‌شود.

غمگسار با بیان اینکه این ستاد با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تلاش کرده تاکنون اقدامات موثری صورت دهد، افزود: این ستاد افتخار دارد از بدو تاسیس در سال 81 تا سال 94 بالغ بر سه هزار و 958 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: طی سال 95 نیز با کمک خیران و اعضای ستاد دیه استان، زمینه آزادی 293 زندانی جرائم غیرعمد مازندران فراهم شده است.

غمگسار بیان کرد: در حال حاضر تعداد 400 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند که امید است با کمک خیران شاهد آزادی این افراد باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها