مدیرکل کمیته امداد البرز مطرح کرد:

استفاده ۱۱۲ مددجوی البرزی از خدمات رایگان شیمی‌درمانی و دیالیز

مدیرکل کمیته امداد استان البرز از استفاده رایگان ۱۱۲ مددجوی بیمار البرز از خدماتی چون شیمی‌درمانی و دیالیز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۱۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،علی سالارکیا با اشاره به اینکه توجه به بهداشت، درمان و سلامت جامعه ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، اظهار کرد: در شش ماه گذشته برای تأمین هزینه‌های درمانی ۱۴ هزار مددجوی بیمار یک میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

استفاده ۱۱۲ مددجوی البرزی از خدمات رایگان شیمی‌درمانی و دیالیز

وی با اشاره به اینکه مددجویان بیمار از خدمات ۳۸ پزشک عمومی خانواده و ۲۹ پزشک متخصص طرف قرارداد استفاده کرده‌اند، گفت: مددجویان بیمار در این مدت بیش از ۲۹ هزار بار به مطب‌های پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد مراجعه کرده‌اند که از این عدد حدود ۲۶ هزار مراجعه مربوط به پزشکان عمومی خانواده و سه هزار بار مربوط به پزشکان متخصص بوده است .

سالارکیا افزود : ۲۰۰ مرکز درمانی در البرز شامل بیمارستان، کلینیک، پاراکلینیک، آزمایشگاه، درمانگاه، داروخانه، مراکز تصویربرداری پزشکی، پزشکان عمومی و متخصص به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خدمت ارائه می‌کنند .

مدیرکل کمیته امداد البرز بابیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ مددجوی دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج از خدمات رایگان شیمی‌درمانی و دیالیز مراکز طرف قرارداد این نهاد در البرز استفاده می‌کنند، گفت: عمده مددجویان تحت حمایت دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج به علت ابتلا به انواع سرطان، ام‌اس، نارسایی کلیه و اختلال رشد از خدمات درمانی ویژه این نهاد بهره‌مند هستند .

وی ضمن تأکید بر لزوم مشارکت مردم نوع‌دوست در طرح شفا و کمک به بیماران نیازمند خاص، گفت: کمیته امداد با مشارکت نیکوکاران و در قالب «طرح شفا» نسبت به رفع نیازهای درمانی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج اقدام می‌کند.

سالارکیا بابیان توضیحات اجرای طرح شفا خاطرنشان کرد: شناسایی و تکمیل پرونده‌های بیماران نیازمند و ارسال آن به حوزه درمان، شناسایی خیران علاقه‌مند به مشارکت از میان اشخاص حقیقی و حقوقی، ارائه مشخصات و نوع بیماری مددجویان به نیکوکاران از بخش‌های مختلف اجرای این طرح است .

مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: پیشگیری از ابتلای کودکان تحت حمایت به سوءتغذیه و شناسایی، نیازسنجی و طبقه‌بندی درمانی خانواده‌های تحت حمایت از دیگر برنامه‌های حوزه سلامت این نهاد است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها