مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه 150 مانور عملیاتی با هدف اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه‌های برقرسانی استان برگزار شده است، افزود: ترانس‌های کوچک کم تلفات برای متقاضیان شهرهای کوچک و روستاهای کم جمعیت راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۲۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم شهابی در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: با افزایش گرما و نزدیک شدن فصل تابستان، مصرف برق افزایش می‌یابد که ضرورت مدیریت مصرف برق امری ضروری است.

وی افزود: شرکت توزیع برق مازندران دارای 16 امور، 6 اداره، 18 شعبه و 17 قطب برق و دارای یک میلیون و 285 هزار و 777 مشترک از گلوگاه تا آمل را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه بیشترین مشکل مالی صنعت برق در سالهای 94 و 95 بوده است، تصریح کرد: با وجود تنگناهای مالی 475 کیلومتر شبکه فشار قوی و 1120 کیلومتر شبکه فشار ضعیف نصب شده است.

شهابی با بیان اینکه میزان اعتبارات شرکت در سال 95 بالغ بر 105 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیش از 70 درصد این اعتبارات جذب شده است.

وی با اعلام اینکه 120 مانور عملیاتی گسترده با هدف جمع آوری انشعابات غیرمجاز و دستکاری کنتور صورت گرفته است، گفت: درصد تلفات انرژی در استان با برگزاری مانوارهای فوری 120 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه 150 مانور عملیاتی با هدف اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه‌های برقرسانی استان برگزار شده است، افزود: ترانس‌های کوچک کم تلفات برای متقاضیان شهرهای کوچک و روستاهای کم جمعیت راه‌اندازی شده است.

شهابی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار متقاضی در نوبت در شرکت توزیع برق مازندران وجود دارند، گفت: تعداد متقاضیان شهری و روستایی شهرستان‌های استان در سال قبل بالغ بر 12 هزار متقاضی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه در جهت کاهش پیک بار و مدیریت مصرف برق در استان اقداماتی صورت گرفته است، تصریح کرد: برای این امر از زیرساخت جی آی اس به منظور مدیریت مصرف انرژی اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت فناوری اطلاعات با استفاده از فیبرنوری مخابران و برق منطقه ای را در شرکت توزیع برق استان فراهم شده است، گفت: هم‌اکنون تمامی شهرهای زیرپوشش توزیع برق مازندران مجهز به فیبرنوری شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه طرح کلید در دست نصب انشعابات در امور توزیع نیروی برق شمال ساری و امور توزیع نیروی برق جنوب ساری اجرایی شده است، تصریح کرد: پیمانکاران کنتورها را به شکل استاندارد نصب و تحویل مشترکان می‌دهد.

شهابی با اشاره به اینکه در آینده قصد داریم مراجعه حضوری را به ادارات توزیع برق استان را از طریق توسعه خدمات الکترونیک کاهش دهیم، گفت: قصد داریم در این راستا مذاکراتی برای ایجاد دفاتر پیشخوان دولت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت نیروگاه کوچک در استان مازندران آغاز شده است، افزود: متقاضیان احداث نیروگاه‌های یک تا هفت مگاواتی برای سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 220 کیلوولت از انرژی استان توسط نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود، تصریح کرد: دولت بر احداث نیروگاه‌ خورشیدی در مازندران حمایت می‌کند.

شهابی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش گرمای هوای استان، افزود: بیشترین مصرف برق در تابستان در مرداد انجام می‌شود که ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت در انرژی از سوی مردم و ادارات احساس خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه 70 درصد مصرف برق استان توسط نیروگاه نکا تامین می‌شود، تصریح کرد: در صورت عدم مصرف صحیح برق در تابستان، مجبور به تامین برق استان از طریق استان‌های همجوار یا ترکمنستان خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 میلیارد تومان برای بهسازی شبکه‌های فرسوده استان اعتبار نیاز است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق مازندران حدود 35 میلیارد تومان به پیمانکاران و فروشندگان بدهکار است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها