خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان؛

محوریت حرکت مقابله کنندگی با تهدیدات نرم، شبکه روحانیت است

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: محوریت حرکت مقابله کنندگی با تهدیدات نرم شبکه روحانیت است و این کار سبب شده است تا ظرفیت بسیار خوبی از علما اهل سنت و تشیع در مجموعه های سپاه و بسیج به وجود بیاید.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۱۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی شامگاه دیشب در آیین تکریم و معارفه استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان، ضمن تبریک و تهنیت سالروز ولادت امام حسن مجتبی( ع) و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تجربه 8 سال دفاع مقدس تجربه ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و درس بزرگی برای دشمنان انقلاب است.

وی افزود: ظرفیت های نظامی و امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی به قدر کفایت به نقطه مطلوب بازدارندگی رسیده است لذا در حوزه جنگ سخت درس بزرگی به دشمن دادیم و ظرفیت های مناسبی را در داخل ایجاد کردیم که به یک اقتدار نظامی منطقه ای و بین المللی کامل رسیدیم .

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه این مسیر پرشتاب همچنان ادامه دارد، گفت: باید در همه سطوح آمادگی لازم را داشته باشیم و باید همه ظرفیت ها و استعدادها را بسیج کنیم و یکی از این ظرفیت ها نظامی است.

سردار صادقی بیان داشت: اگر سوال شود در شرایط تهدیدات، تهدید نظامی بر ما متصور است یا تهدید فکری یا نرم افزاری، باید گفت ما در تهدید نرم افزاری به سر نمی بریم بلکه ما کاملا در شرایط تهدید نرم دشمن هستیم و تهدیدات نرم نیز همانند تهدیدات سخت قاعده بندی خود را دارد.

وی تهدید سخت را مبتنی بر اجبار، الزام و تحمیل اراده بر دشمن با ابزار، امکانات، تجهیزات، فن آوری ها تاکتیک ها و تکنیک های نظامی عنوان و تصریح کرد: در حوزه جنگ نرم کاملا این قواعد و آداب نظامی خنثی است و هیچ استفاده ای نمی توان کرد لذا حوزه تهدید نرم مبتنی بر اغنا می باشد و کار نسبت به حوزه اجبار سخت تر است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اذعان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ورود به حوزه تهدیدات نرم ساز و کار نظام شجره طیبه صالحین را پیش بینی کرده است.

سردار صادقی افزود:  سلسله جلیله روحانیت قاعدتا باید متکفر این نظام شجره صالحین باشد به جهت اینکه حوزه اغنا مبتنی بر آموزه های دینی است و لذا ما اگر در حوزه اغنا درست عمل کنیم در همه حوزه های دیگر به طبع از این حوزه درست عمل خواهیم کرد.

به گفته وی؛ ما در حوزه اغنا به یک مرکز سقلی دست پیدا خواهیم کرد که همه تهدیدات را در سبک زندگی، تهدیدات اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و تهدیدات به شدت شکننده ای است می توان بر طرف کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به سند 2030 گفت: می بینید که یک سند آموزشی ویرانگر در ریل نظام آموزشی جمهوری اسلامی است که دقیقا تولید کننده افکار ریبرالیستی در نظام جمهوری اسلامی می باشد،حال اگر خانواده اغنا دینی و آشنا به احکام دینی نباشد ویران خواهد شد.

سردار صادقی تاکید کرد: محوریت حرکت مقابله کنندگی با تهدیدات نرم شبکه روحانیت است و این کار سبب شده است تا ظرفیت بسیار خوبی از علما اهل سنت و تشیع در مجموعه های سپاه و بسیج به وجود بیاید تا با تمرکز و محوریت آموزه های دینی شرایط مقابله با تهدیدات نرم دشمن را به وجود بیاوریم .

به گفته وی؛ این ساختار تا پایین ترین سطح خود که پایگاه های مقاومت است پیش بینی و لحاظ شده است و الان در شرایطی به سر می بریم که حوزه محتوا و حوزه اقدام فرا رسیده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه ما نسبت به تهدیدات دشمن عقب هستیم، اذعان کرد: درسته موفقیت های خوبی در حوزه تهدیدات نرم داشتیم اما به نسبت حجم و تهاجم دشمن خیلی عقب هستیم و این نیاز به این دارد که آن توجه و تمرکز به وجود آید و ما بتوانیم با دقت لازم و توجه بیشتر همان شرایطی که در حوزه جنگ سخت داشتیم در حوزه جنگ نرم به وجود بیاوریم .

سردار صادقی گفت: تمام توان سپاه بر این است تا فضایی را برای متربی و مخاطب تهدیدات نرم دشمن به وجود آورد که سرگروه بتواند این مفاهیم ارزشمند و نورانی ارزشمند را به جان متربی منتقل کند و این کار بسیار سختی است.

وی افزود: ما مکلف به جهاد کبیر هستیم که به فرموده حضرت آقا؛ عدم تبعیت از دشمن محصول جهاد کبیر است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: دشمن از ما پیروی از فرامین، سبک زندگی، آیین و روش ها و نظام آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و نظام علمی خود را می خواهد تا جایی که دین را از ما بگیرد  و لذا ما مکلفیم در این عرصه مجاهدانه و انقلابی ورود و عمل کنیم لذا می بایست در حوزه نظام صالحین شرایط بهتر و مناسبتری را فراهم نماییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خواهش من از همه این است فرصتی را که برای استان به وجود آمده قدر بدانیم و شرایطی را به وجود آوریم که این سلسله مراتب به درستی دست استاد قرار بگیرد و ما در حوزه های مختلف مهارتی، معرفتی، بصیرتی و تربیتی بتوانیم گام های موثرتری را برداریم و آنچه را که به آن مکلفیم در حوزه انقلاب اسلامی بتوانیم به تکلیف خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها